• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Firstandhappy

ja det är ett jädra virrvarr med namn på diverse olika saker som man har till de små..

• Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2008-11-07 11:08:57 följande:
    Funderar på att köpa Actra Graco cosmic xtp, men vet i fan om den är så bra som jag skulle vilja egentligen, känns ganska liten för att kunna ha upp till 5 år..
    Den är bra, men går inte att ha så länge. Vi fick byta till en annan för ett år sen, när Leo var 2,5 år, men så är ju han extremt lång oxå.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Maria84

Ja det är ju det och så heter de nästan likadant också

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-07 11:48:18 följande:
    Den är bra, men går inte att ha så länge. Vi fick byta till en annan för ett år sen, när Leo var 2,5 år, men så är ju han extremt lång oxå.
    ja wille verkar oxå bli rätt lång så det är det vi funderar på, emn samtidigt så är det ju pengar man får räkna med att lägga ut, de kommer ju behöva ha ca 3 stolar innan de hoppar över till kudde.
  • JePaLuLi

Vi har en Britax Hi-way till Lucas som vi är jättenöjda med. Han är också väldigt lång för sin ålder, men den funkar bra. Dumt att man inte köpte en sån från början egentligen, den är från 0-25 kg.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana

Vi har en Cosmic Comfort till Molly. Funkar superbra tycker jag =) Comfort modellen är ju så mycket mjukare jämfört med den andra modellen så den vart självkar här.

♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 28 dagar till UL
  • Firstandhappy

maxi cosi mobi fanns närmast i norrköping o dit orkar jag inte åka nu, sen hade dom den inte hemma heller utan man fick beställa så det blir nog en xtp iallafall..

• dinana
    Firstandhappy skrev 2008-11-07 12:22:24 följande:
    maxi cosi mobi fanns närmast i norrköping o dit orkar jag inte åka nu, sen hade dom den inte hemma heller utan man fick beställa så det blir nog en xtp iallafall..
    finns den inte i stan då? finns ju flera butiker inne i stan som säljer bilbarnstolar.

vi valde nog comfort för att den passade in i bilen och för att den var mjuk och inte för obekväm att sitta i. sen att man kan ställa den i olika lägen är ju bra också... från sittandes till liggandes.
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-11-07 12:26:14 följande:
    finns den inte i stan då? finns ju flera butiker inne i stan som säljer bilbarnstolar.vi valde nog comfort för att den passade in i bilen och för att den var mjuk och inte för obekväm att sitta i. sen att man kan ställa den i olika lägen är ju bra också... från sittandes till liggandes.
    Det kan man xtp oxå. Får se hur länge Vincent kan ha den, han fick börja med den för några veckor sen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

när vi köpte stolem sa de upp till fyra år.. men det kanske har ändrats... men det är ju så olika barn emellan. molly är liten för sin ålder så det blir nog problem för oss att använda den så länge.. sen är ju frågan om hon vill sitta i en sådan stol eller om hon vill gå över till dyna..

Svar på tråden VI från Linköping