• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • sassus

Åh, jag tycker det är så svårt att få så där julmysigt i vardagsrummet. Köket är lättare, det är ju inte lika stort. Kan inte ni som lyckas med vardagsrummet visa lite bilder så att vi amatörer kan lära oss ett och annat

• Laisen80
    LoveSharPei skrev 2008-11-24 22:36:52 följande:
    Hej!Någon som har tips på bra julmusik? Spelar ingen roll om det är på svenska eller engelska! Jag vill ha massa bra musik och lyssna på till helgen då jag ska julpynta!
    The refreshments: Rock,n Roll Christmas, tycker jag är jättemysig, lite fartig!
  • Mirakel händer

Så närmar det sig vårat julbord med jobbet. Stora frågan är nu vad ska man ha på sig. Så är det jämt. Ska på stan och se om jag hittar något idag... Vi ska även ha lite förfest här hemma innan, det ska bli kul.

• Emilia82

mamasnest: åj jag måste ocskå fixa kalendrarna,ska köpa godis och någe småsaker...

• Mamasnest
    Emilia82 skrev 2008-11-25 09:22:50 följande:
    mamasnest: åj jag måste ocskå fixa kalendrarna,ska köpa godis och någe småsaker...
    Här blir det pussel till de stora och duplo till den lilla. Gissa om jag har att göra ikväll när jag ska dela upp rätt bitar i rätt påse?! Sonens pussel är på 540 bitar och rätt bit ska vara i rätt påse dag för dag.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Emilia82

mamasnest:du har att pyssla med då minstingen får väl typ majsbågar i sin här eller någe djur kanske...måste fundera lite=) förslag mottages gärna till en 1åring en 2 åring och en 9åring=)

• Annelie024

Är det någon som startar en ny tråd nu eftersom denna stängs på torsdag?

Sassus, jag har satt upp röda panelgardiner i vardagsrummet. Bytat ut våra filtar i soffan till röda istället, finns billiga på Ikea. Lagt en röd löpare på soffbordet och vips känns det som jul. Har inte satt upp stjärna och sånt än, vill vänta till fredag. Men det andra fixade jag igår eftersom jag har bf på lördag och man vet aldrig när den lille vill komma ut. Så då känns det skönt att ha lite gjort i varje fall.

Svar på tråden Vi som älskar julen!