• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Helgona
    lugnåsbo skrev 2008-11-24 17:44:46 följande:
    det är väl inte så tidigt Att vara ute i tid i min värld är att vara klar i början på november
    haha då är jag ultratidig....klar i okt....;)
    CARPE DIEM
  • Helgona

Men ärligt...28 dagar innan jul är väl inte tidigt?

CARPE DIEM
  • millisen

Jo enligt min släkt och vänner är tidig...vet ej när dom handlar julklappar?

Helgona skrev 2008-11-24 18:45:32 följande:
    Men ärligt...28 dagar innan jul är väl inte tidigt?
  • Camilla R
    Pigelinen skrev 2008-11-24 16:33:52 följande:
    Ni fattar säkert att det är blixten från kameran som gör att det blänker lite på bilderna
    De där tomtarna är supersöta!
    Jag köpte en liten ask med en av dessa tomtar på, där jag skall förvara mina julband osv. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Nu känner jag att jag nog behöver en till i annan storlek (annan tomte)
  • Carolaj83

såg att många reagerat på mammajessis inlägg om 2-3 meter snö, nej de är inte 2-3 m i norrtälje, kanske dom högsta vallarna, däremot så har vi fått ca 50-70 cm

• Carolaj83

har kommit på en nackdel med att köpa julklappar tidigt, vill ju bara köpa mer ju, tur att man är höggravid o inte orkar springa på stan...

däremot ska ja köpa en docka till sonen som storebror present

• dio

Nu ska jag sätta mig och kolla på The Holliday och dricka glögg och äta pepparkakor. Det snöar fortfarande här i Piteå. Haha jag höll inte på att ta mig ut i morse. Måste köpa en spade Vi flyttade in här i mars och har inte behövt någon förrän nu. Nån får väl komma och skotta ut oss

• Mammajessi
    Carolaj83 skrev 2008-11-24 19:40:18 följande:
    såg att många reagerat på mammajessis inlägg om 2-3 meter snö, nej de är inte 2-3 m i norrtälje, kanske dom högsta vallarna, däremot så har vi fått ca 50-70 cm
    Här mätte dom 2 m som högst, bilen stod i nästan över 1 m snö som vi fick skotta... haha man såg inte bilen.. skulle ha fotat bild bevis... för det såg kul ut.
  • Lajsa82

åhhh vill ju med ha massa snö, har ligger det lite puder bara på backen min son sa...Titta mamma massa nöööö (snö)...vi ta am (fram)kälke.... nja här får vi i så fall sätta hjul på...

Jag är ute sent med att köpa julklappar dvs nu, jag blir tokig för jag hittar inte allt jag skall ha....Men jag köper hela tiden nya julklappar till sonen, kan inte sluta....

Svar på tråden Vi som älskar julen!