• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mamasnest
    Emilia82 skrev 2008-11-25 09:26:38 följande:
    mamasnest:du har att pyssla med då minstingen får väl typ majsbågar i sin här eller någe djur kanske...måste fundera lite=) förslag mottages gärna till en 1åring en 2 åring och en 9åring=)

Pussel?
    Jag har ju en 1½-åring, en 3-åring och en 11-åring och det funkar här, om man kompletterar med Duplo också.

Till 3-åringen har vi köpt ett 125-bitars som hon bygger ihop lite varje dag med, lite utmaning alltså. Sonen kommer också att behöva hjälp med sin pusselboll antar jag. Det blir till att gå upp tidigt varje morgon i december.

Trebarnsmamma på heltid
  • Zondra

Bakde årets första lussekatter i går och de blev såå goda! Mums! Min son (4) hjälpte till och gjorde jättefina bullar i olika storlekar och formar
    Har lagt på juldukar och tagit fram julgardinerna. Nu ska de strykas och sen hänger jag nog upp dem på torsdag. Känns på nåt sätt lite tidigt än. Men måste vara färdig till helgen får du får vi gäster och huset blir fullt med folk

• lillamaa

idag kommer min syster hit och då ska vi baka pepparkakor med tösan, snart 2 år. ska bli spännande att se vad hon tycker om de :)

• Tjejligans mamma

Vet inte om ni diskuterat denna fråga tidigare här...
    Har inte hängt med på ett bra tag här inne.

Men nu till min fråga till alla er...
    *Vad brukar ni baka för speciellt för utom lussebullar & peppisar nu till jul?

Jag ska nämnligen på Storbak nu på lördag & behöver både tips & ideér+recept! Inget julgodis...utan bakning.

*NÅGON?

• Wilmis07
    Tjejligans mamma skrev 2008-11-25 14:32:04 följande:
    Vet inte om ni diskuterat denna fråga tidigare här... Har inte hängt med på ett bra tag här inne. Men nu till min fråga till alla er... *Vad brukar ni baka för speciellt för utom lussebullar & peppisar nu till jul? Jag ska nämnligen på Storbak nu på lördag & behöver både tips & ideér+recept! Inget julgodis...utan bakning. *NÅGON?
    Jag brukara baka mandelmusslor och biskvier till jul.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Lalune2

Jag brukar baka de kakor som min mormor gjorde när hon levde:
    Mazariner och toscatårta (om jag orkar), drömtårta, julstjärnor, parisare. Sen också lussebullar och pepparkakor.

Tjejligans mamma skrev 2008-11-25 14:32:04 följande:

Vet inte om ni diskuterat denna fråga tidigare här...Har inte hängt med på ett bra tag här inne.Men nu till min fråga till alla er...*Vad brukar ni baka för speciellt för utom lussebullar & peppisar nu till jul?Jag ska nämnligen på Storbak nu på lördag & behöver både tips & ideér+recept! Inget julgodis...utan bakning.*NÅGON?
  • Tjejligans mamma
    Lalune2 skrev 2008-11-25 14:40:45 följande:
    Jag brukar baka de kakor som min mormor gjorde när hon levde:Mazariner och toscatårta (om jag orkar), drömtårta, julstjärnor, parisare. Sen också lussebullar och pepparkakor.Tjejligans mamma skrev 2008-11-25 14:32:04 följande:
    Vad är julstjärnor för ätbart?
    Tosca...mums!  :-P

Nån mer med nått speciellt som ni brukar baka till jul/advent?
    Tacksam för alla svar...!
Svar på tråden Vi som älskar julen!