• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • TereseA
    bripoint skrev 2008-11-25 15:24:06 följande:
    äntligen har jag hittat en julklapp till vår fyraåring som jag är nöjd med www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=8019&His... Vad tror ni om den?
    blir nog bra,,min kusin fick precis hem julklappar hon köpt därifrån...hon köpte 16 st klappar för 1400kr..79kr frakt upp till 20kg.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Malinmamman

min mamma gör alltid mandelmusslor, chokladbröd, nötrosor och rullrån till julen så det tycker jag hör till!

• cameassister

Vet att det inte är detta ni pratar om men skulle hemskt gärna vilja veta om ni har en aning om vart man kan köpa en elektrisk julkyrka, ni vet en sådan med speldosa ngn som vet??

• Tjejligans mamma
    lugnåsbo skrev 2008-11-25 15:22:16 följande:
    hallongrottor med kanel bakade vi igår och det brukar jag göra varje år.(googla på hallongrotta med kanel så kommer recept)mjuk pepparkaka med philadelfiakräm på.
    Mjuk pepparkaka med Phiadelfia...har du det ovanpå eller emellan?
    Hel burk, blandar du med florsocker oxå eller bara osten?
    Lät smaskens...!
  • xxJessikaxx
    cameassister skrev 2008-11-25 16:04:19 följande:
    Vet att det inte är detta ni pratar om men skulle hemskt gärna vilja veta om ni har en aning om vart man kan köpa en elektrisk julkyrka, ni vet en sådan med speldosa ngn som vet??
    Hade en sån som liten, vit med rött tak! Älskade den men den försvann i nån flytt. Vet dock ej var man kan köpa dem nuförtiden.
  • xxJessikaxx

Jag fick ett recept av en kollega nu i pappersform på lussebullar som innehöll grädde, vit sirap och mandelmassa. Äntligen kanske man kan baka sådana som inte känns torra!
    Lyxiga lussebullar heter de.

• Smulanpus
    xxJessikaxx skrev 2008-11-25 16:07:51 följande:
    Jag fick ett recept av en kollega nu i pappersform på lussebullar som innehöll grädde, vit sirap och mandelmassa. Äntligen kanske man kan baka sådana som inte känns torra!Lyxiga lussebullar heter de.
    Oh det receptet skulle jag med vilja ha!!! Gillar inte heller torra lussebullar
    Längtar.......
  • Tjejligans mamma
    Smulanpus skrev 2008-11-25 16:20:20 följande:
    Oh det receptet skulle jag med vilja ha!!! Gillar inte heller torra lussebullar
    JAG VILL OXÅ HA..., please!
    Har varit snäll som sjutton detta år...
Svar på tråden Vi som älskar julen!