• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Winka

Det är väl egentligen inte dålig tajming att fylla vid jul... Skrattande bara värre att komma på fler presentidéer när det duggar tätt med firande. Vissa som t.ex. morfar som har allt och inte vill ha något direkt, behöver man nästan få klura på ett halvår innan någon bra presentidé kommer till en.

Jag vet i alla fall vad min svärmor kommer vilja ha i år, fast det får hon nog till advent... Sanna, Shirley och Sonja gör en ny julskiva tillsammans och den släpps i nov.
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • elia82

Nån som vet om ikea (kållered) har fått fram sina julsaker än? Ska nämligen dit på söndag, alla julklappar till familj o släkt är klara så nu vill jag handla "julklappar" (eller man kanske kan kalla det adventsklappar) till mig själv!

Man kan säga vad man vill om ett syndigt levene.......-men det är allmänbildande.
  • Carolaj83
    Shoegirl-grattis...

har köpt en el motocykeln till sonen idag, inte bestämt än om han får den på födelsedagen eller på julafton...känner mig såååå nöjd kommer verkligen bli en hit
  • Sanna SDFS

Båda mina söner har varit beräknade i december men kommit i januari, äldsta sonen hade BF 20 dec. 05 men kom först 12 jan. & minstingen var beräknad 28 dec. 07 men kom 3 jan. Båda efter igångsättning Min sambo är glad att de fyller såpass tätt så vi kan ha bara ett släktkalas, när de blir större får man ju ha två barnkalas iaf. Jag som älskar kalas...

• piggen
    Shoegirl skrev 2008-10-01 14:34:27 följande:
    Ha ha! Som vår släkt - ingen slår oss...18 dec kusin till sonen 21 dec min mamma26 dec sonen27 dec mina systrar 30 dec 2 kusiner till sonenoch så jul och nyår på det.Kalas var ordet!
    Oj. Många paket och mycket onyttigt...
  • piggen
    elia82 skrev 2008-10-01 19:20:53 följande:
    Är inne o tittat här titt som tätt o såg att ni diskuterat dårlig tajming i dag. Kan bara säga att vi är väldigt dårliga på att pricka rätt i våran familj också:2 dec: Gammelfaster8 dec: min man10 dec: min pappa13 dec: min morfar14 dec: min dotter17 dec: en av mina närmaste vänner19 dec: min mans syster21 dec: min mormors man31 dec: en av mina närmaste vänners manMin son va beräknad att komma på annandag jul- 06 men kom 1 mån för tidigt så det blev den 28 nov ist
    Härligt med fler decembermänniskor.
  • piggen

Vi plockar fram de mesta julsakerna redan till 1 advent. Jag tycker också julen tar slut efter annandagen och det blir så kort. Granen plockar vi in någon vecka innan jul.

Här finns en affär som alltid brukar vara tidig med julsaker. Alla jag känner fasar sig och tycker AAAAAlldeles för tidigt. Bara jag smyger dit så fort jag kan.

Hur gör ni med tomte? Går någon och köper tidning? eller lejer ni in någon kompis som tittar förbi? Roligast är ju om barnen blir överraskade och inte riktigt vet vem det är.

• Mirakel händer
    piggen skrev 2008-10-02 09:30:58 följande:
    Hur gör ni med tomte? Går någon och köper tidning? eller lejer ni in någon kompis som tittar förbi? Roligast är ju om barnen blir överraskade och inte riktigt vet vem det är.
    De senaste två åren har vi hyrt TOMTE från PEMA arbetskraft.

Innan har svärfar och lillsvågern varit tomte. De har gått iväg under tiden vi har plockat undan maten och barnen leker tillsammans.

Vi har valt att hyra tomte eftersom sonen tror än på tomten han är 13 år. I maken brorsbarn tror ju också på tomten de är 3 och 5 år. Men vi TROR också på TOMTEN, vi vuxna alltså.Flört
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
Svar på tråden Vi som älskar julen!