• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Sanna SDFS
    dio skrev 2008-10-02 18:01:25 följande:
    Sanna SDFS skrev 2008-10-02 14:48:09 följande: har du hamnat nånstans i mitten själv?
    Hahaha nä då, själv är jag inte! Mor & far träffades & flyttade ner till Göteborg strax innan jag föddes, sen kom min moster efter & sen även morbror. En farbror flyttade också ner, sist kom mormor -89. Resterande farmor, farbröder, faster osv är dock kvar uppåt Funderar nästan på att åka till dom & fira jul så kanske den blir vit & fin med snö...här nere regnar det bara tyvärr.
  • DIFmamma

Nu har jag läst igenom heeela tråden och fått så många bra tips, men ser framemot ännu fler. Maken skrattar mest åt att jag är så himla julig redan nu :)

• Winka

Ni Peter Jöbacktokar, ni har väl sett att ha ska ut på julturné? Kanske en julklapp i förskott från någon till er, eller en julklapp från er själva.

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • DouglasMamma

Hej alla julälskare!

Har en fråga till er alla- Är det någon som vet vart man kan handla fina julsaker på nätet förutom ellos, jotex, haléns, josefssons mm!

Tack på förhand!

MVH: Hanna

BF 090119
  • tj0rvig

Tjaa har inga länkar men har hittat en massa fint när jag googlat runt, kolla oxå catweb.se där finns massa länkar (finns en hel julsida där (www.catweb.se/xmascat/) borde man ju kunna hitta ngt!)

me and my eskimo skrev 2008-10-02 22:22:12 följande:

Hej alla julälskare!Har en fråga till er alla- Är det någon som vet vart man kan handla fina julsaker på nätet förutom ellos, jotex, haléns, josefssons mm!Tack på förhand!MVH: Hanna
  • bripoint
    me and my eskimo skrev 2008-10-02 22:22:12 följande:
    Hej alla julälskare!Har en fråga till er alla- Är det någon som vet vart man kan handla fina julsaker på nätet förutom ellos, jotex, haléns, josefssons mm!Tack på förhand!MVH: Hanna
    Tradera har en hel del julsaker
  • Wilmis07

Fotograferade dotter hos fotografen i onsdags,så nu kan jag bocka av ännu ett par julklappar på min lista

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Carolaj83
    labrador älskare-alltid bra presenter sonens dagmamma o alla barn ska fotograferas den 15 oktober så de lär ju bli julklapps bilder
Svar på tråden Vi som älskar julen!