• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Carolaj83
    tj0rvig-min sambo ska få lego, stort teknik lego från mig och ett hus man kan bygga om till 3 olika hus från barnen....han fastnar alltid på lego hyllan o står o pillar på alla lego kartonger, haha.....han blir snart 30 tror aldrig de går att växa ifrån lego
  • DIFmamma

Åh här hör jag hemma...har lltid älskat julen och i år ska vi ha julen hemma hos oss för första gången så jag behöver alla tips jag kan få :)

• Smulanpus

Usch vad jobbigt det låter! Dom är verkligen i förnekelse ja.
    Tur du har fått så bra familj på makens sida! Det kan betyda mycket det ja =)

Kims mamma skrev 2008-10-02 11:16:40 följande:

Det är så vi känner också att det är de som förlorar i längden. Litet känsligt som kommer här nu:Det i för sig inte bara det att de inte accepterar sonen. De liksom vill inte fatta/förstå att vi ej kan få barn trots att vi har genomgått insemination och IVF. Det är ett jävla tjat jämt att det är väl dags för er att skaffa barn nu. Så Kim blir "normal" i deras ögon är han bara bortskämd och inget annat som är fel.Min mans familj är KANON! De är BÄST helt enkelt.
  • Mirakel händer
    Smulanpus skrev 2008-10-02 17:19:57 följande:
    Usch vad jobbigt det låter! Dom är verkligen i förnekelse ja.Tur du har fått så bra familj på makens sida! Det kan betyda mycket det ja =)
    Det har varit jobbigt under många år... inte bara sedan jag träffade min man. Innan var jag helt ensam. Men när jag träffade min man och upptäckte att hans familj var "normal". Så kändes det väldigt bra både för mig och sonen.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • dio

Sanna SDFS skrev 2008-10-02 14:48:09 följande:

dio: Kanske är nått norrländskt över det hela? Min mor är från Kiruna & far min från Luleå
    har du hamnat nånstans i mitten själv?
  • HW06

Vi har firat jul med svärföräldrarn mina sen 2004, då mina föräldrar har varit i SriLanka alla jular sen då.
    Första året de åkte var jag jättedeprimerad......jag var så van att fira jul med dem och vi hade våra traditioner, sen berättade min man att hans föräldrar har ingen gran, de lägger klapparna under deras biljardbord Förvånad, jag var alldeles förstörd, hur kan man fira jul utan gran?????? Inte blev det bättre av att jag och gubben bråkade heller på självaste julafton och första julen vi spenderade tillsammans

Men nu i efterhand har jag vant mig så mycke med biljardbordet att nu när vi ska fira vår första jul på flera år i hop med mina föräldrar så känns det nästan lite tomt utan biljardbordet som gran.

Fast det ska bli skönt att spendera vår första Jul tillsammans med lillsnuttan och då vara hemma hos oss

• HW06

Sorry för mitt enorma sena inlägg ser att ni gått i från det ämnet, men jag har försökt skriva inlägget sen kl 14.00 eller nått sånt, men lilltjejen har inte låtit mamma sitta vid datorn

• bripoint

jag är jultokig...kolla in mina tomtar i galleri. Yes nu är det inte långt kvar till julafton :))

Svar på tråden Vi som älskar julen!