tjolahopp81 skrev 2008-09-27 19:43:48 följande:
Svar på #164 Vad duktig du är på att skriva ner dina tankar, Algotsmamma! Det tror jag är en bra typ av bearbetning, i alla fall har det varit det för mig...samt att våga öppna sig och berätta för andra om hur jag mår. Snart kommer medicinen att hjälpa dig in på rätt spår och kärleken kommer komma fram med stormsteg. Den finns ju redan inom dig, men har fått hinder på vägen. Om du har några frågor om känslor, medicinen eller annat som rör denna jobbiga och känslomässiga tillvaro försöker jag gärna svara dig! kram
Tack!
Jo det här med medicin ja, det känns på två sätt. Ska bli skönt att förhoppningsvis, inom kort, kunna känna att tillvaron är ok. Samtidigt skrämmer den mig. Rädslan för bieffekterna är överhängande. MER ångest, TYDLIGARE depression och STARKARE tvångstankar.... Vill inte! Orkar jag det? Eller snarare, klarar jag det? Klart är iof att alla inte drabbas av dessa effekter men kanske händer det mig. Då tappar jag kanske kontrollen helt....!??
Ändå ska det bli skönt. Om några veckor kanske jag kan ta i min dotter och känna att hon är en del av mig. Kanske kan jag känna det där omtalade pirret i magen och hjärtat när hon ler mot mig. Vill inte längre känna att hon är en börda, vi som kämpade så hårt för att få henne. *gråter*
Just nu, i denna minut, så ångrar jag allt, fast ändå inte. Ja, lite flummigt, men jag tror att Ni kanske förstår vad/hur jag menar. Jag vill bara börja om från början. En ny förlossning - samma barn.