tjolahopp81 skrev 2008-10-02 21:12:13 följande:
kajsaliten: Skönt att höra dina ord! Känns som du börjar se ljuset skymta långt där borta Ibland är det så skönt när någon annan (i ditt fall kuratorn) kan sätta ord på det man inte klarar själv, samt att det kan leda till att sambon börjar inse att en depression faktiskt kan smärta både fysiskt och psykiskt och att sambons roll är oerhört viktig!Hugo Boss: Hur gick det för dig idag?Jag har haft enormt långa dagar på jobbet (förskola) denna vecka så jag känner ett stort behov av vila och sömn. Jag tycker att min förl.depr har lärt mig att enklare kunna lyssna på min kropp och sätta gränser därefter. Kommer ju ofta något postivt av allt negativt...Kram och natti från tjejen i Skåne
Jag hade tid hos läkaren 10,15...naturligtvis så får jag inte komma in förrän 10,40 och jag bara känner att detta kommer gå åt skogen.
Läkaren som möter mig är en norska, en kort blond tjej.
"jag ser på dig att du mår dåligt" var det försts hon sa.
Vi går in och sätter oss. Hon frågan en massa, och jag försöker vara så ärlig som möjligt. Sen fick jag medicin utskrivet. Jag fick hennes namn och nummer så jag kunde ringa närsom tills dess jag har fått kontakt på bvc (dom skulle ju ringt den här veckan..men icke än). Jag ska på återbesök till henne om två månader för att kolla ifall medicinen behövs höjas eller liknande.
Så jag är väldigt nöjd med hur dagen fortskred igår. Sonen var hyffsat lugn när han passades i väntrummet av min kompis och han var rätt lugn resten av dagen också. Till skillnad från nu..men men..