• Frida och Pricken

Förlossningsdepression

Idag har jag bloggat om hur det kan bli när bebislyckan uteblir, när det inte blir som man tänkt sig... Jag drabbades nämligen av en förlossningsdepression. Jag delar gärna med mig av mina erfarnheter i hopp om att kunna hjälpa andra!

fridaochpricken.blogspot.com/

Finns även i känsliga rummet för er som vill skriva anonyma inlägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 16:13
    Nu har det fyllts på med inlägg i min blogg, så för att ni ska hitta inlägget om ovanstående så har ni länken till just det inlägget här:
    fridaochpricken.blogspot.com/2008/09/nr-bebislyckan-uteblir.html

• Svar på tråden Förlossningsdepression
  • MammaLillfis
    Bobbenn skrev 2008-10-03 10:40:45 följande:
    STOR kram til dig!
    Tack!!! Stor kram tillbaka .
    Hoppas att livet ska bli lättare snart. Just nu är det psykisk misshandel från fd sambon som inte gör det lätt att komma på fötter igen. Vill bara må bra och vara lycklig med min älskade lillfis.
  • Hugo Boss
    Bobbenn skrev 2008-10-03 10:35:54 följande:
    aha ok. Jag ska gå 1 gång i veckan men jag äter inga tabletter. Underlättar dom för dig?Vad skönt att sambon ska vara hemma så du får avlastning. Själv är jag hemma ensam till 12 oktober. Dottern tjuter i höga C just nu.. *suck*
    ja jag hoppas på att dom ska hjälpa mig. Har flera djupa depressioner bakom mig då tabletter och samtalskontakt har hjälpt mig på fötter..

usch inge kul och vara hemma själv så länge när man mår dåligt...finns de ngn som kan avlasta dig?
    Det är inte alltid lätt..
  • Hugo Boss

Nu har jag fått en tid till psykologen på BVC, nästa fredag..

Det är inte alltid lätt..
  • Guido

ja - jag tackar gudarna för antidepressiva, utan dem hade jag haft det betydligt tuffare så det räcker o blir över!

• tjolahopp81
    Svar på #233

Hugo Boss skrev 2008-10-03 15:22:02 följande:
    Nu har jag fått en tid till psykologen på BVC, nästa fredag..
    Vad bra att de äntligen hörde av sig! Skönt också att höra att du fått medicin nu...stora steg du har tagit nu, du som inte ens ville söka hjälp för några dagar/veckor sedan, var stolt över dig själv nu!!!
  • tjolahopp81
    Svar på #229
    Frup1 skrev 2008-10-03 10:37:29 följande:
    Hej alla,Blev själv lämnad av sambon när sonen var 6 månader pga att jag fick en förlossningsdepression som tills slut släppte när sonen var kring 7 månader...
    Men usch, vilken tuff sits du sitter i. Ställer fd sambon upp för sonen?
  • tjolahopp81
    Svar på #234
    Guido skrev 2008-10-03 17:07:23 följande:
    ja - jag tackar gudarna för antidepressiva, utan dem hade jag haft det betydligt tuffare så det räcker o blir över!
    Kan bara hålla med dig...
  • MammaLillfis
    tjolahopp81 skrev 2008-10-03 20:15:11 följande:
    Svar på #229
    Men usch, vilken tuff sits du sitter i. Ställer fd sambon upp för sonen?
    Nej, inte alls. Han vägrar träffa honom om jag är närvarande vilket jag måste vara nu i början för han har inte träffat sin son på flera månader så lillfisen vet ju inte vem han är. Fd sambon har också problem med sitt temprament och jag vågar just nu inte låta honom vara själv med sonen...skitjobbigt.
Svar på tråden Förlossningsdepression