• Frida och Pricken

Förlossningsdepression

Idag har jag bloggat om hur det kan bli när bebislyckan uteblir, när det inte blir som man tänkt sig... Jag drabbades nämligen av en förlossningsdepression. Jag delar gärna med mig av mina erfarnheter i hopp om att kunna hjälpa andra!

fridaochpricken.blogspot.com/

Finns även i känsliga rummet för er som vill skriva anonyma inlägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 16:13
    Nu har det fyllts på med inlägg i min blogg, så för att ni ska hitta inlägget om ovanstående så har ni länken till just det inlägget här:
    fridaochpricken.blogspot.com/2008/09/nr-bebislyckan-uteblir.html

• Svar på tråden Förlossningsdepression
  • Hugo Boss
    Alogotsmamma skrev 2008-09-27 21:53:20 följande:
    Jag kände precis som du. Ville inte heller börja med medicin....  Psykologen är bra. Medicnen, vet ännu inte. Har receptet, medicinen är beställd. Just nu, för min del, så vill jag bara bli bra. Känslan är " Jag gör vad som helst - jag vill känna för mitt barn."
    Vad fick du för tabletter utskrivna? (om du vill svara..)
    Det är inte alltid lätt..
  • Hugo Boss
    Bobbenn skrev 2008-09-27 13:27:15 följande:
    *tittar in i er tråd* Jag ska till BVC psykologen för första gången på tisdag. Känner ni att det har hjälpt er? Går ni bara på samtal eller äter ni några tabletter? Jag vill helst inte göra det..
    Förlåt..såg inte att du skrivit..
    Mina bvc-psykologer är knasiga..än har jag inte fått komma dit..men väntar på att dom ska ringa i veckan..
    På torsdag ska jag till läkaren på vc..då ska jag börja med tabletter igen. Jag var jättemycket emot tabletter och allt sådant från början också. Men det är värt att prova, jag lovar! Om man är orolig för att man ska reagera jättemycket på dom (med mer deppighet osv) så är det bra om man kan få läkaren att skriva ut ngt ångestdämpande som man kan ta vid behov då det blir för mycket..
  • Alogotsmamma
    Bobbenn skrev 2008-09-27 21:55:05 följande:
    Tack. Jo jag förstår men för mig innebär det att sluta amma. Vet det låter sjukt men det känns som det enda som knyter mig och dottern samman just nu
    Kanske bäst för dig att avvakta till tisdag då du trfääat psykologen. Hon/han har kanske ett bra alternativ för just DIG! Kämps på, vi kommer alla att få rätsida på våra känslor, förr eller senare. Med eller UTAN medicin.

Kram
  • Bobbenn
    Hugo Boss skrev 2008-09-27 22:01:46 följande:
    Förlåt..såg inte att du skrivit..Mina bvc-psykologer är knasiga..än har jag inte fått komma dit..men väntar på att dom ska ringa i veckan..På torsdag ska jag till läkaren på vc..då ska jag börja med tabletter igen. Jag var jättemycket emot tabletter och allt sådant från början också. Men det är värt att prova, jag lovar! Om man är orolig för att man ska reagera jättemycket på dom (med mer deppighet osv) så är det bra om man kan få läkaren att skriva ut ngt ångestdämpande som man kan ta vid behov då det blir för mycket..
    Varför får du inte komma? Hoppas dom ringer på måndag. Jo så här vill mn ju inte känna eller må men det är ju det där med amningen
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • Alogotsmamma
    Hugo Boss skrev 2008-09-27 21:58:47 följande:
    Vad fick du för tabletter utskrivna? (om du vill svara..)
    Ingen fara. Sertralin heter de. Har inte börjat med dem än...
  • Bobbenn
    Alogotsmamma skrev 2008-09-27 22:07:26 följande:
    Kanske bäst för dig att avvakta till tisdag då du trfääat psykologen. Hon/han har kanske ett bra alternativ för just DIG! Kämps på, vi kommer alla att få rätsida på våra känslor, förr eller senare. Med eller UTAN medicin.Kram
    Tack Jo jag hoppas verkligen det blir bättre. Gud vad man skäms för att inte känna nått. Jag försöker desperat att visa upp en fasad för andra medans man blir så ledsen för att det känns som alla andra mår så bra *kram tbx*
  • Hugo Boss
    Bobbenn skrev 2008-09-27 22:07:39 följande:
    Varför får du inte komma? Hoppas dom ringer på måndag. Jo så här vill mn ju inte känna eller må men det är ju det där med amningen
    Dom är krångliga på vår bvc..eller snarare dumma i huvudet..men men..

Men det finns tabletter som man får äta under amningen..om det var det du täntke på..
  • Bobbenn
    Hugo Boss skrev 2008-09-27 22:10:01 följande:
    Dom är krångliga på vår bvc..eller snarare dumma i huvudet..men men..Men det finns tabletter som man får äta under amningen..om det var det du täntke på..
    Finns det? Det låter ju bra. Trodde inte det fanns
  • Hugo Boss
    Bobbenn skrev 2008-09-27 22:11:55 följande:
    Finns det? Det låter ju bra. Trodde inte det fanns
    Jodå det finns...finns tabletter som man även kan äta när man är gravid.
  • Renoveringsobjekt

Vad bra att blogga! Vad duktig du är! Jag tänker på dig!

Svar på tråden Förlossningsdepression