• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny

Här är lite olika penslar..

http://www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/eyeshadowbrushlarge107
    Lägga skugga på hela locket med en stor sådan och lägga i yttre ögonvrån med en mindre. Med den största i denna klassen så suddar jag även så det blir snygg övergång uppåt ögonbrynet.

http://www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/eyeshadowbrushangel110
    Lägga cake eyeliner

http://www.lauramercier.com/products/tools/brushes/eyes/eye_crease_brush_travel/
    Lägga skugga i globlinjen och utmed fransraden (det liggande v:et)

• Knott
    Emeraldy skrev 2008-10-27 12:27:09 följande:
    Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation på den bästa ögonmake up-removern? Vad använder ni? Och vilken är INTE bra?
    Tre tips utifrån vad jag testat på senare tid:
    Bra: Nivea Visage gentle eye makeup remover
    Bättre: Vichys ögonmakeupremover (säljs på apoteket)
    Bäst: FACEs ögonmakeupremover, jag har känsliga ögon som lätt blir irriterade men den här är suverän!

Du frågade även om brynskugga vs. penna; jag tycker att skugga är grymt mkt bättre, det ger ett mjukare och mer naturligt resultat. Med skugga hamnar färgen på stråna, med penna hamnar färgen på huden och då ser det ut som ett målat streck som det växer ofärgat hår på... Jag gjorde nyligen ett blogginlägg om ögonbryn; plockning och ifyllning: makeupoholic.blogspot.com/2008/10/veckans-bloggtema-gonbryn.html
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-27 13:03:41 följande:
    Tre tips utifrån vad jag testat på senare tid: Bra: Nivea Visage gentle eye makeup removerBättre: Vichys ögonmakeupremover (säljs på apoteket)Bäst: FACEs ögonmakeupremover, jag har känsliga ögon som lätt blir irriterade men den här är suverän!Du frågade även om brynskugga vs. penna; jag tycker att skugga är grymt mkt bättre, det ger ett mjukare och mer naturligt resultat. Med skugga hamnar färgen på stråna, med penna hamnar färgen på huden och då ser det ut som ett målat streck som det växer ofärgat hår på... Jag gjorde nyligen ett blogginlägg om ögonbryn; plockning och ifyllning: makeupoholic.blogspot.com/2008/10/veckans-blo...
    Håller med! Brynskugga är så mycket bättre! Har också haft penna innan och det är ju helt värdelöst..
  • Knott
    Linny skrev 2008-10-27 12:28:01 följande:
    Supersnygg höstsminkning och jättebra förklaring till sotning! Karisma: I Knotts steg för steg beskrivning finns penslar på bild som du kan kolla på!
    Tack
  • Knott

Jag vill bara fråga en sak!? Jag hoppas att det inte uppfattas som drygt att jag ofta lägger länkar till min blogg. Säg till i så fall så ska jag sluta med det. Det är mest bara att om det dyker upp frågor om ngt jag skrivit om så känns det så naturligt att hänvisa dit istället för att skriva samma sak igen.

Bilder på sminkningar har jag däremot slutat att lägga in i bildgalleriet här eftersom det är fullt nu, så där kommer jag att fortsätta att hänvisa till bloggen.

• Knott
    Karisma skrev 2008-10-27 12:43:28 följande:
    Linny: Penslarna jag har liknar den längst till höger i knottts beskrivning, MEN jag tror att min är mjukare och sladdrigare och därför svår att måla med. Ska gå in på kicks och köpa nya penslar.Knott: Snygg sotning, ska kolla på den nästa gång jag ska göra sotig look, får se då om jag förstår förklaringen, men det tror jag. Den gröna jag såg var lagd över hela ögonlocket. känner jag måste köpa fler ögonskuggor, så jag har lite att välja mellan. blir bara så dyrt om allt sa köpas på en gång. /K
    Tack Hoppas att den kan vara till nytta när det är dags för sotning.
  • Emeraldy

Tack för era tips!

knott:
    Jag som är här inne och smygläser med jämna mellanrum tycker det är jätteroligt med dina och andras länkar till blogginlägg! Fortsätt med det!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-27 13:10:21 följande:
    Jag vill bara fråga en sak!? Jag hoppas att det inte uppfattas som drygt att jag ofta lägger länkar till min blogg. Säg till i så fall så ska jag sluta med det. Det är mest bara att om det dyker upp frågor om ngt jag skrivit om så känns det så naturligt att hänvisa dit istället för att skriva samma sak igen. Bilder på sminkningar har jag däremot slutat att lägga in i bildgalleriet här eftersom det är fullt nu, så där kommer jag att fortsätta att hänvisa till bloggen.
    Inte ett dugg drygt! Jag uppskattar det och tycker det är kul. Du är superduktig!
  • LMK

Knott skrev 2008-10-27 13:10:21 följande:

Jag vill bara fråga en sak!? Jag hoppas att det inte uppfattas som drygt att jag ofta lägger länkar till min blogg. Säg till i så fall så ska jag sluta med det. Det är mest bara att om det dyker upp frågor om ngt jag skrivit om så känns det så naturligt att hänvisa dit istället för att skriva samma sak igen. Bilder på sminkningar har jag däremot slutat att lägga in i bildgalleriet här eftersom det är fullt nu, så där kommer jag att fortsätta att hänvisa till bloggen.
    Kan bara hålla med tidigare svar! Är ju en stammis på din blogg så för mig är det helt naturligt att du länkar dit. Har samma problem med galleriet som du & är inte direkt sugen på att betala för mer utrymme. Det blir att radera äldre för nyare bilder.
  • Karisma

LMK: Du har en sotad look i ditt bildgalleri, hur hqr du gjort för att det ska glimmra lite, är det den mörka färgen som gör det eller har du lagt ngt över hela locket.

Linny: Tack för bilder/länkar på penslar, behöver absolut en sån från laura Mercier. Ska åxå ingandla en bättre av den övre länken, min är troligen alldeles för mjuk.

Knott: Inte alls drygt att du lägger ut länk på bloggen, det är så jagkommer på att gå inoch titta i den, så för mig får du gärna fortsätta.
    ______

Är det ngn som har färgat sina ögonbryn? I mina yngre dagar så måste jag ha varit alldeles för ivrig att plocka ögonbrynen. Där det är som tjockast närmast näsan så har jag glest med hår i mitten, tänkte om man kan färga och att det lägger sig på huden åxå. Eller är det dumt att färga, kanske bara ser dumt ut just för att jag har glest m hår. Ser så hemskt ut om jag inte målar varje dag.

/Kristina

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!