• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Knott
    Fridapida skrev 2008-10-26 20:01:04 följande:
    LinnyVad kul bra att du köpte Lumenes eyeprimer. Min börjar snart ta slut och jag har funderat på den. Den eller FACE eyeprimer.Du får recensera.
    Fridapida: köp INTE Faces eye fix, den är tyvärr inte bra alls. Jag har skrivit lite om den på bloggen, gick faktiskt och reklamerade den till och med, så missnöjd var jag.
  • Knott

Jag har inte varit så aktiv här men bloggat desto mer Gjorde en steg för steg-beskrivning av en sotad mejk i helgen; läs gärna och kom med kommentarer för det är svårt att veta om man skriver begripligt:

makeupoholic.blogspot.com/2008/10/steg-fr-steg-sotade-gon.html

Dagens mejk ligger ute, det blev höstglöd med MUS Carat, FACE Treasure och MUS Goddess (älskar Goddess!!).

makeupoholic.blogspot.com/2008/10/skimrande-guld-brons-och-rdbrunt.html

Karisma: var det du som frågade efter grönskimrande skuggor? Menade du lite ljusare gröna, eller mörka för globlinjen? Om det är en lite ljusare du är ute efter har MUS har en fin lös skugga som heter Bamboo. FACE har en som heter Purpose. MAC har en fin lös skugga som heter Golden Olive, Pure Luxe Cosmetics har flera fina...

• Emeraldy

Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation på den bästa ögonmake up-removern? Vad använder ni? Och vilken är INTE bra?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-27 12:19:08 följande:
    Jag har inte varit så aktiv här men bloggat desto mer Gjorde en steg för steg-beskrivning av en sotad mejk i helgen; läs gärna och kom med kommentarer för det är svårt att veta om man skriver begripligt:makeupoholic.blogspot.com/2008/10/steg-fr-ste...Dagens mejk ligger ute, det blev höstglöd med MUS Carat, FACE Treasure och MUS Goddess (älskar Goddess!!). makeupoholic.blogspot.com/2008/10/skimrande-g...Karisma: var det du som frågade efter grönskimrande skuggor? Menade du lite ljusare gröna, eller mörka för globlinjen? Om det är en lite ljusare du är ute efter har MUS har en fin lös skugga som heter Bamboo. FACE har en som heter Purpose. MAC har en fin lös skugga som heter Golden Olive, Pure Luxe Cosmetics har flera fina...
    Supersnygg höstsminkning och jättebra förklaring till sotning!

Karisma: I Knotts steg för steg beskrivning finns penslar på bild som du kan kolla på!
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-10-27 12:27:09 följande:
    Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation på den bästa ögonmake up-removern? Vad använder ni? Och vilken är INTE bra?
    Jag har använt flera olika innan, både billiga och dyra märken. Kommer bara inte ihåg exakt vilka, så jag vill inte chansa på att dissa några som jag inte har provat   Jag var aldrig riktigt nöjd eftersom de ofta sved i ögonen på mig. Visst tog de bort sminket, men ögonen kunde bli svidiga och röda.

Nu använder jag Cliniques Gentle Eye makeup remover. Så underbar. En silkeslen kräm som har samma ph som tårvätska. Tar bort bra och svider inte alls
  • Karisma

Linny: Penslarna jag har liknar den längst till höger i knottts beskrivning, MEN jag tror att min är mjukare och sladdrigare och därför svår att måla med. Ska gå in på kicks och köpa nya penslar.

Knott: Snygg sotning, ska kolla på den nästa gång jag ska göra sotig look, får se då om jag förstår förklaringen, men det tror jag. Den gröna jag såg var lagd över hela ögonlocket. känner jag måste köpa fler ögonskuggor, så jag har lite att välja mellan. blir bara så dyrt om allt sa köpas på en gång.

/K

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 12:43:28 följande:
    Linny: Penslarna jag har liknar den längst till höger i knottts beskrivning, MEN jag tror att min är mjukare och sladdrigare och därför svår att måla med. Ska gå in på kicks och köpa nya penslar.Knott: Snygg sotning, ska kolla på den nästa gång jag ska göra sotig look, får se då om jag förstår förklaringen, men det tror jag. Den gröna jag såg var lagd över hela ögonlocket. känner jag måste köpa fler ögonskuggor, så jag har lite att välja mellan. blir bara så dyrt om allt sa köpas på en gång. /K
    Hmmm... Jag hade nog en bild på Bamboo för några dagar sedan.. Tror dock att jag tog bort den bilden eftersom jag hade så många.. Den var skimrig och ganska ljust grön..
  • Emeraldy

Tack för tipset, Linny

En till fråga när jag ändå är i farten

Till ögonbrynen... Använder ni penna eller skugga? Nån som ni vill rekommendera?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • katarina118

ja använder brynskugga till brynen tycker de håller bäst å se mest naturligt ut...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!