• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Knott

LMK: tack, vad glad jag blir!

Karisma: om brynen: jag färgar ibland men däremot tror jag inte att du egentligen kommer åt problemet genom att färga. Färgen sätter sig ju på stråna, inte på huden. Jag vet inte om du kan komma runt det på annat sätt än att helt enkelt fylla i dem varje dag?

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 13:43:05 följande:
    LMK: Du har en sotad look i ditt bildgalleri, hur hqr du gjort för att det ska glimmra lite, är det den mörka färgen som gör det eller har du lagt ngt över hela locket.Linny: Tack för bilder/länkar på penslar, behöver absolut en sån från laura Mercier. Ska åxå ingandla en bättre av den övre länken, min är troligen alldeles för mjuk.Knott: Inte alls drygt att du lägger ut länk på bloggen, det är så jagkommer på att gå inoch titta i den, så för mig får du gärna fortsätta.______Är det ngn som har färgat sina ögonbryn? I mina yngre dagar så måste jag ha varit alldeles för ivrig att plocka ögonbrynen. Där det är som tjockast närmast näsan så har jag glest med hår i mitten, tänkte om man kan färga och att det lägger sig på huden åxå. Eller är det dumt att färga, kanske bara ser dumt ut just för att jag har glest m hår. Ser så hemskt ut om jag inte målar varje dag./Kristina
    Kolla Kicks penslar. De har ofta rätt bra Nu tog jag bara de märkena för att det fanns bra bilder på dem. Jag har en salig blandning från Everydayminerals, Makeupstore och Kicks..

Jag färgar mina ögonbryn när jag orkar  Jag får ju försöka borsta på så att det hamnar på brynen och inte på huden men det går alltid bra. Har också glesa bryn.. Kan inte plocka alls nästan och det är inte för att jag har plockat mycket tidigare..
  • LMK

Karisma skrev 2008-10-27 13:43:05 följande:

LMK: Du har en sotad look i ditt bildgalleri, hur hqr du gjort för att det ska glimmra lite, är det den mörka färgen som gör det eller har du lagt ngt över hela locket.
    Är det ngn som har färgat sina ögonbryn? I mina yngre dagar så måste jag ha varit alldeles för ivrig att plocka ögonbrynen. Där det är som tjockast närmast näsan så har jag glest med hår i mitten, tänkte om man kan färga och att det lägger sig på huden åxå. Eller är det dumt att färga, kanske bara ser dumt ut just för att jag har glest m hår. Ser så hemskt ut om jag inte målar varje dag./Kristina
    Tror du menar den blågrön sotade? Det är själva pigmentet som är så skimrande i sig, men det har fått lite "hjälp" av en krämskugga som bas: FACE Dignity. Sen finns även lite Muffin som highlighter under brynet & för att mjuka upp skarven på den mörka.
    Jag färgar brynen regelbundet. De finns knappt annars! Jag har oxå fånfjuniga bryn av naturen med virvlar & ärr...suck! men de blir bättre med färgen, helt klart. Färgen som kan komma på huden försvinner snabbt. Det är bättre att fylla i lite extra med en bra brynskugga i rätt färg för ett jämnt resultat. Det gör jag.
  • katarina118

jag ha superljusa ögonbryn..de syns inte om ja inte färga dem å då ja färga så bruka ja låta de sitta typ 25 minuter så de bli mörka å då bli de även på huden....ja tycker att de bli bra å de ä ingen som ha klagat något på hur ja se ut heller...de på huden försvinner ju efter några dagar men nog kan de sitta uppll en vecka...

ja färga brynen ca 2 gånger i månaden....

sen då färgen far från huden å ja få som gluggar i mina bryn fyller ja bara i med en brynskugga där färgen är borta....

• Özlem

Knott:Jag tycker inte att du e dryg.
    Jag tycker om att gå in på era sidor för att läsa om tips osv eftersom jag inte e så bra på sminkning.

Linny:Den rundade borsten verkar vara bra. Jag brukar ha svårt att göra ett liggande V.Ska köpa en rund o testa.tack för tipset

• KhiraLi
    trolltyg skrev 2008-10-27 10:25:38 följande:
    Ett litet tips för er som använder UDPP primers där typ hälften av produkten finns kvar i flaskan

Man måste ju bara älska Koren!

Är det någon förresten som följer Panacea på Youtube? Tycker hon är så himla härlig att lyssna på, en riktig energikick.
  • LindaLampa

Måste bara säga att jag fick mitt rouge idag från HQhair, NARS färgen orgasm! Attans vad fort det gick, beställde det i fredags eftermiddag och så låg det i lådan idag vid 11! Superfint är det också
    Kul det här med att shoppa på nätet!

• Liiza
    LindaLampa skrev 2008-10-27 15:55:17 följande:
    Måste bara säga att jag fick mitt rouge idag från HQhair, NARS färgen orgasm! Attans vad fort det gick, beställde det i fredags eftermiddag och så låg det i lådan idag vid 11! Superfint är det också Kul det här med att shoppa på nätet!
    Jag är också sugen på ett sånt!
    Vad blev priset, frakt?
  • Filippaa

Har för mig att jag läste i någon tråd (kanske denna) om foundation prov man kunde beställa på nätet. Någon som vet?

• Fridapida
    Filippaa skrev 2008-10-27 17:25:17 följande:
    Har för mig att jag läste i någon tråd (kanske denna) om foundation prov man kunde beställa på nätet. Någon som vet?
    everydayminerals.com
    man får dock betala för frakten
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!