• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Någon som vet en bra concealer palett med flera olika concealernyanser i? Vet att jag har sett en i en tidning...men jag kommer inte ihåg vilken...kan det varit Chic?...Hm...Skulle jag vilja ha iaf...

• Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:40:42 följande:
    Jag har bf 15 mars -09 Imorgon ska jag till Make Up Store på sminkkurs, ska bli såå kul (såvida jag inte åker på magsjuka nu för det går på jobbet)
    Åh ,vad kul! Inte magsjuka så klart utan sminkkurs. Hoppas du blir nöjd.
  • Shoppingtokig
    Phantera skrev 2008-11-06 19:47:18 följande:
    Svälj några hela svartpepparkorn!
    Svartpepparkorn? Vi kör alltid vitpepparkorn på jobbet under vinterkräksjukan (jobbar som förskollärare på småbarnsavd)...
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-06 19:48:09 följande:
    Någon som vet en bra concealer palett med flera olika concealernyanser i? Vet att jag har sett en i en tidning...men jag kommer inte ihåg vilken...kan det varit Chic?...Hm...Skulle jag vilja ha iaf...
    Jag är rätt säker på att FACE har en med flera färger i. MUS har en med tre färger.
  • Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-11-06 19:48:21 följande:
    Åh ,vad kul! Inte magsjuka så klart utan sminkkurs. Hoppas du blir nöjd.
    Ja, jag med!!! Ska se Nannes show på Rondo på kvällen med några tjejkompisar. Ska nog be dem göra en sotning, för det är det jag vill lära mig, vilken av MUSskuggor är bra att sota med, Smoke?
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:49:05 följande:
    Svartpepparkorn? Vi kör alltid vitpepparkorn på jobbet under vinterkräksjukan (jobbar som förskollärare på småbarnsavd)...
    Svälj båda
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:50:55 följande:
    Ja, jag med!!! Ska se Nannes show på Rondo på kvällen med några tjejkompisar. Ska nog be dem göra en sotning, för det är det jag vill lära mig, vilken av MUSskuggor är bra att sota med, Smoke?
    Jag använder många från MUS och sotar med. Jag gillar Devil dust om jag vill göra en lila sotning. Men ska jag göra en svart så gillar jag celebration och Pollution. Celebration o Devil dust är eyedust så de kräver lite mer jobb. Pollution är enkel att jobba med. Det är lite olika vad man vill ha för resultat och hur mycket jobb man vill lägga ner på det. Som du kan se i min blogg så använder jag pollution väldigt ofta.
  • Linny

Blä, för magsjuka!!!!! Hoppas INGEN råkar ut för det!! Jag DÖR om jag gör det. Nästan. Fy så hemskt... Jag skulle nog göra nästan vad som helst för att slippa..

Kul med makeupstore kurs!

Fridapida: Snyggt

• Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-11-06 19:56:34 följande:
    Jag använder många från MUS och sotar med. Jag gillar Devil dust om jag vill göra en lila sotning. Men ska jag göra en svart så gillar jag celebration och Pollution. Celebration o Devil dust är eyedust så de kräver lite mer jobb. Pollution är enkel att jobba med. Det är lite olika vad man vill ha för resultat och hur mycket jobb man vill lägga ner på det. Som du kan se i min blogg så använder jag pollution väldigt ofta.
    Hmm, då ska jag kika lite extra efter Pollution, Muffin, Cakeeyeliner...hmm, det var nåt mer du eller Linny nämnde för någon vecka sedan har jag för mig...
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 20:13:48 följande:
    Hmm, då ska jag kika lite extra efter Pollution, Muffin, Cakeeyeliner...hmm, det var nåt mer du eller Linny nämnde för någon vecka sedan har jag för mig...
    Tja, nåt dust kanske..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!