• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 20:13:48 följande:
    Hmm, då ska jag kika lite extra efter Pollution, Muffin, Cakeeyeliner...hmm, det var nåt mer du eller Linny nämnde för någon vecka sedan har jag för mig...
    Du kommer säkert hitta massor mer som du vill ha.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-06 14:54:33 följande:
    Lycka! Det var min box of shadow som kom. Och ebay-paketet innehåll både foundation o MV så inga mer tullavgifter. Här är en bild på Box of shadow www.hqhair.com/code/preview_image.asp?Product... Men jag förstår inte var de får 18 skuggor ifrån... Det är bara 16. Men alla är verkligen jättefina!
    Vad snygga färger! Du får rapportera om hållbarheten Hur mycket fick du betala för den där?
  • Fluffguf

Liiza: grattis till sonen!

Phantera skrev 2008-11-06 19:48:09 följande:
    Någon som vet en bra concealer palett med flera olika concealernyanser i? Vet att jag har sett en i en tidning...men jag kommer inte ihåg vilken...kan det varit Chic?...Hm...Skulle jag vilja ha iaf...
    MUS har en ganska "känd" sån palett, själv har jag en från lumene. Jag har bara provat den, men den är rätt okej.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-06 21:04:17 följande:
    Vad snygga färger! Du får rapportera om hållbarheten Hur mycket fick du betala för den där?
    Nästan 400 inkl frakt. Inte dyrt med tanke på att jag fick 16 skuggor, två minipenslar (kunde kvitta) och en miniprimer. Och en mycket fin ask!

Ja, de höll utan problem för ett gympass.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-06 21:09:44 följande:
    Nästan 400 inkl frakt. Inte dyrt med tanke på att jag fick 16 skuggor, två minipenslar (kunde kvitta) och en miniprimer. Och en mycket fin ask! Ja, de höll utan problem för ett gympass.
    Helt okej pris absolut! Minipenslar kan väl vara bra om man vill bättra på under dagen eller så, om de var av något så när kvalitet iaf! Jag blev ganska sugen på den där asken jag med (nej jag vet, jag behöver inte mer ögonskuggor ).
  • Phantera
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:49:05 följande:
    Svartpepparkorn? Vi kör alltid vitpepparkorn på jobbet under vinterkräksjukan (jobbar som förskollärare på småbarnsavd)...
    Oj...vad snurrig jag är. Vitpeppar såååååå klart!
    AJa...men då är du garderad då!
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-06 19:49:06 följande:
    Jag är rätt säker på att FACE har en med flera färger i. MUS har en med tre färger.
    Åh...så surt då. FÖr varken MUS eller FACE har väl nätbutiker?
    Jag försöker hålla mina gröna öppna efter båda märkena eftersom de nämns titt som tätt här i tråden men inte sjutton ser jag nååååågon webshop nååååååååågonstans som säljer de märkena!
    Hms...
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-06 21:18:16 följande:
    Helt okej pris absolut! Minipenslar kan väl vara bra om man vill bättra på under dagen eller så, om de var av något så när kvalitet iaf! Jag blev ganska sugen på den där asken jag med (nej jag vet, jag behöver inte mer ögonskuggor ).
    Jo, jag tror att de är av bra kvalité. De verkar inte vara av plast utan känns som äkta hår. Det är bara att de nästan är för små för annat än just förbättring.

Nja, behöver man inte alltid mer smink... Jag har inte köpt ngt på väldigt länge så jag unnade mig den här. Jag kommer säkert köpa mer smink från Urban Decay. Skuggorna är krämiga och fina.
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-06 19:49:06 följande:
    Jag är rätt säker på att FACE har en med flera färger i. MUS har en med tre färger.
    Tack för tipset förresten!
  • Phantera
    Fluffguf skrev 2008-11-06 21:08:49 följande:
    Liiza: grattis till sonen!
    MUS har en ganska "känd" sån palett, själv har jag en från lumene. Jag har bara provat den, men den är rätt okej.
    Lumene...ok...ska kolla runt och se om jag hittar det någonstans.
    Tack!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!