• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-06 21:39:19 följande:
    Åh...så surt då. FÖr varken MUS eller FACE har väl nätbutiker?Jag försöker hålla mina gröna öppna efter båda märkena eftersom de nämns titt som tätt här i tråden men inte sjutton ser jag nååååågon webshop nååååååååågonstans som säljer de märkena!Hms...
    Helt rikigt. FACE säljs iofs på hq outletshop men jag tror inte att de har den concealern eftersom den är ganska ny.

Jag har för mig att aloe vera har en sådan där tårtconcealer med massor av bitar av olika färger. Men vet inte om de säljer på nätet.

Finns säkert andra som har liknande produkt.
  • MaddeMamman

hej, jag snubblade över er tråd o slänger in en fråga- Tänkte köpa ett mineral puder och undrar vad ni har för erfarenhet av olika sorter (inte glittrigt). jag har ganska blandad, ljus, lätt fräkning hy, lite fina rynkor vid ögonen. färgen bör gå åt ljus honung och inte rosa..

Aliquando et insanire iucundum est.
  • Phantera

Ingen sminkning idag.
    Men imorgon ska jag ta mig ner på stan och leta farsdagpresent...
    AJ fan! Glömde skicka kort till MIN far! Fuck! Jaja...

AJa...farsdagpresent till mina barns far.
    Så då kanske man skulle göra sig lite shoppingfin...?
    Vad ska jag ha för färg/er?

Natti på er girls!

• Fridapida
    MaddeMamman skrev 2008-11-06 21:45:31 följande:
    hej, jag snubblade över er tråd o slänger in en fråga- Tänkte köpa ett mineral puder och undrar vad ni har för erfarenhet av olika sorter (inte glittrigt). jag har ganska blandad, ljus, lätt fräkning hy, lite fina rynkor vid ögonen. färgen bör gå åt ljus honung och inte rosa..
    Det bästa sättet för att hitta rätt nyans är att gå till en återförsäljare. Att hitta exakt rätt nyans är svårt. Jag har använt i.d. i två år nu och är bara nöjd. Jag har nyansen fairly light. Du kan se hur jag ser ut på min blogg. På beskrivningen du ger så verkar du ha lite liknande ton som mig. Jag är också ljus hy med varma undertoner. Det som jag gillar med mineralsmink är att det inte blir mer täckande än man själv vill. Då kan man ha sina fina fräknar (för de lyckliga som har sådana) fullt synliga.
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-11-06 21:40:30 följande:
    Lumene...ok...ska kolla runt och se om jag hittar det någonstans. Tack!
    Lumene finns lite överallt, så det är lätt att få tag på
  • Linny
    MaddeMamman skrev 2008-11-06 21:45:31 följande:
    Jag kan rekommendera Laura Mercier. Supernöjd!
  • Liiza

Tack för alla gratulationer!!

Det är verkligen urmysigt,
    nu har jag lite annorlunda sovtider dock

• trolltyg
    Liiza skrev 2008-11-07 02:19:39 följande:
    Tack för alla gratulationer!! Det är verkligen urmysigt, nu har jag lite annorlunda sovtider dock
    GRATTIS   Ja verkligen kl är för ditt inlägg 02:19 Förvånad 
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

Igår var jag och en kompis ute för att dansa styrdans. Det hade jag inte gjort på flera år (är en mera discotjej) och det har jag fortfarande inte gjort på flera år. 

BLEV bara uppbjuden två gånger, den första av en gubbe som var skitfull. Fattar inte varför han trodde han skulle kunna dansa när han inte ens kunde gå. Och sedan i garderoben nä'r vi var på väg hem (vart en tidig kväll kan jag säga) men då var det liksom försent. Så ingen dans blev det. Men snygg i facet var jag, tyvärr hann jag inte med några bilder men jag hade en ljus skugga över hela locket, lite Granit från FACE i globlinjen, lösfransar och eyeliner runt hela ögonen och riktigt snygga vinröda läppar till.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-11-07 07:50:48 följande:
    Igår var jag och en kompis ute för att dansa styrdans. Det hade jag inte gjort på flera år (är en mera discotjej) och det har jag fortfarande inte gjort på flera år.  BLEV bara uppbjuden två gånger, den första av en gubbe som var skitfull. Fattar inte varför han trodde han skulle kunna dansa när han inte ens kunde gå. Och sedan i garderoben nä'r vi var på väg hem (vart en tidig kväll kan jag säga) men då var det liksom försent. Så ingen dans blev det. Men snygg i facet var jag, tyvärr hann jag inte med några bilder men jag hade en ljus skugga över hela locket, lite Granit från FACE i globlinjen, lösfransar och eyeliner runt hela ögonen och riktigt snygga vinröda läppar till.
    Du var kanske för snygg för att nån skulle tro att de hade en chans
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!