• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig
    trollsanna skrev 2008-11-22 21:10:10 följande:
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Håller med Linny, snyggt med orange
  • TigerLinn

i mgn ska jag hålla föredrag om EFNY.. :) spännande sitter coh förbereder mig. funderar hur jag ska sminka mig.

hur e de med er andra?

• vargas

kan någon ge mig ett tips hur man sminkar sotade ögon. jag har blå/ gråögon och är rätt så ljus men inte blek.

• trolltyg
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Gillade den sminkningen jättemycket.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Shoppingtokig
    Svar på #2318
    vargas skrev 2008-11-23 02:15:11 följande:
    kan någon ge mig ett tips hur man sminkar sotade ögon. jag har blå/ gråögon och är rätt så ljus men inte blek.
    Gå in på Knotts hemsida www.makeupoholic.blogspot.com/
    Där finns en steg för steg beskrivning hur man sotar
  • Luxor
    Svar på #2310
    Tack för tips!
    Försökte ge mig på en sotning igår morse när jag satt o lekte lite. Tog bild och visade mannen senare, hans kommentar va : "Ser ut som Linda Rosing". Vet inte hur hon sminkar sig, men han menade iaf att jag var bara svart runt ögonen. Inte van att se mig så... så jag vågade inte ta i så mycket till kvällens festmake-up sen

Det där med att få till bilder är ju skitsvårt. För det första är jag ingen linslus och man känner sig ju så löjlig när man bara fotar sig själv så där.
  • Luxor

Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri från gårdagens test på morgonen. På ena ögat är det svart sotning och på andra en lite snällare variant. Hade inte tid att göra en hel make då jag hade sonen vid min sida, men med mutning av ett gäng vindruvor så fick mamma leka med sminket ifred.

• Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 15:18:09 följande:
    Oki men är inte flawless borsten bra? Jag såg att den fanns o köpa på tradera för endast 99 kr..
    Jag tycker att det finns bättre borstar.
  • Fridapida
    Väldigt fint. Vilken bra väska! *avis*
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-23 11:36:50 följande:
    Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri från gårdagens test på morgonen. På ena ögat är det svart sotning och på andra en lite snällare variant. Hade inte tid att göra en hel make då jag hade sonen vid min sida, men med mutning av ett gäng vindruvor så fick mamma leka med sminket ifred.
    Det så fint ut. Nu var det mer färg.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!