• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • natta84

Linny! tack för svaret! Ska genast införskaffa mig ett sånt :)

• Linny
    natta84 skrev 2008-11-23 19:57:17 följande:
    Linny! tack för svaret! Ska genast införskaffa mig ett sånt :)
    Fast jag tror som sagt inte att det funkar om man inte har mineralfoundation. Tror inte det gör så stor skillnad under flytande foundation, vill jag bara förtydliga
  • natta84
    Linny skrev 2008-11-23 19:58:45 följande:
    Fast jag tror som sagt inte att det funkar om man inte har mineralfoundation. Tror inte det gör så stor skillnad under flytande foundation, vill jag bara förtydliga
    ok. men var köper man det?
  • Linny
    natta84 skrev 2008-11-23 20:00:00 följande:
    ok. men var köper man det?
    Jag har köpt på www.strawberrynet.com
    Om man bor i stockholm kan man gå och prova ut på Cow Parfymerier på Nk så man får helt rätt nyans. Finns fler återförsäljare förstås, men vet inte var de finns så här på rak arm. Skulle dock rekommendera att ändå köpa över nätet sedan för kostnaden blir cirka hälften än på salong..
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-23 19:22:33 följande:
    Vilken snygg skugga, lite metallicglänsande. Du sminkar dig verkligen fint
    Tack, jag är så nöjd med BoS.
  • Luxor
    Svar på #2362
    Jaha, är det boxen. Den har jag sett i din blogg dagligen de senaste dagarna.
    Är det bra skuggor?
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-23 22:45:51 följande:
    Svar på #2362Jaha, är det boxen. Den har jag sett i din blogg dagligen de senaste dagarna. Är det bra skuggor?
    Helt suveräna! Vissa är "vanliga" i konsistensen medans andra är väldigt krämiga. De krämiga gillar jag bäst. Jag är sååå nöjd. Dessutom är det väldigt prisvärt. Knappt 400 kr för 16 ögonskuggor.
  • Luxor
    Svar på #2364
    Hmm.. låter som om man måste ha en sån
    Man får ju många olika färger på skuggor som man kanske annars inte skulle ha köpt lösa.
    Oj vad detta är beroendeframkallande, vill ha vill ha... 

Du som verkar kunna det här... Om jag nu ändå ska beställa den från hqhair, är det något annat som man måste ha? Man måste ju passa på när man ändå beställer, tihi.

En annan sak jag funderar över är sminkborttagning. Idag använder jag Lancome Bi-facil men tycker att det är svårt att få bort sminket mellan fransrötterna, det blir alltid lite rester kvar. Finns det någon rengöring som tar bort rubbet?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!