• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-23 16:28:56 följande:
    Gud vilken snygg färg!
    Tack... jag tycker att den var ännu snyggare IRL. Den är liksom tredimensionell... kan man säga så?
  • nadja83

Hej allihopa..
    Har inte alls följt denna tråd men tänkte att det här kunde vara rätt ställe att fråga.. Jo jag söker efter en kombination underlagskräm/puder som är så täckande som möjligt utan att se ut som en mask. Får rätt så jobbig hy så här på vintern. Har letat hos flera märken men inte hittat något.
    Sen undrar jag också om det är någon som testat en ögonbrynstrimmer och vet om den fungerar bra för att korta ner längden på stråna?
    Tack på förhand!!

• Fridapida
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:01:43 följande:
    Hej allihopa..Har inte alls följt denna tråd men tänkte att det här kunde vara rätt ställe att fråga.. Jo jag söker efter en kombination underlagskräm/puder som är så täckande som möjligt utan att se ut som en mask. Får rätt så jobbig hy så här på vintern. Har letat hos flera märken men inte hittat något.Sen undrar jag också om det är någon som testat en ögonbrynstrimmer och vet om den fungerar bra för att korta ner längden på stråna?Tack på förhand!!
    För att få en rikitgt täckande foundation som inte ser ut som en mask behöver man lägga ut lite pengar. Kanebos foundation täcker bra. Bäst är att gå till en återförsäljare och få det utprovat.
    Jag använder id och tycker att det täcker alldeles lagom. Men det är en smaksak. För att få mineralfoundation täckande lägger man fler lager med en kabuki. ID kan man köpa hos många hudterapeuter, NK och Åhlens city. Finns på vissa Kicks nu också tror jag. Och på nätet...

En bryntrimmer får ju bort alla småstrån som är svåra att plocka. Jag använder inte det eftersom jag är rädd för stubb... Stråna skärs rakt av som med hyvel och det ger stubb. Men hårstråna är ju väldigt tunna och fina så det kan vara en fixidé bara hos mig. Någon som vet?
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-11-23 12:35:05 följande:
    Nu ligger två nya sminkningar i galleriet från veckan. Det var de minst trista Där kan ni se att det inte alltid blir som man tänkt sig med färger. Ceriserosa är numera något jag provat fast det skulle vara vinrött.
    Dina sminkningar är alltid så fina, även om jag dock personligen inte gillar blått om det inte är turkos
  • nadja83

Tack för svaret Fridapida! Ska gå o testa Kanebo i nån butik. Nu låter jag väl helt borta haha men vad är mineralfoundation och kabuki för nåt?

• Fridapida
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:14:32 följande:
    Tack för svaret Fridapida! Ska gå o testa Kanebo i nån butik. Nu låter jag väl helt borta haha men vad är mineralfoundation och kabuki för nåt?
    Du låter inte alls helt borta. Det är ganska nytt med mineralsmink.

Knott som brukar hålla till här i tråden har skrivit en del fakta om mineralsmink:
    makeupoholic.blogspot.com/2008/05/ingredienser-i-mineralmakeup.html

Kabuki är en speciell liten rund borste som man applicerar mineralfoundation med.
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-11-23 16:01:24 följande:
    linnydu kan ju alltid ringa till de på pubhuset å kolla om de ha det där å sedan be dem skicka till den butik som är närmare dig...
    Finns ingen butik närmare tyvärr, vad jag vet.. Är ju bara inne i stan de har den..
  • Linny
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:01:43 följande:
    Hej allihopa..Har inte alls följt denna tråd men tänkte att det här kunde vara rätt ställe att fråga.. Jo jag söker efter en kombination underlagskräm/puder som är så täckande som möjligt utan att se ut som en mask. Får rätt så jobbig hy så här på vintern. Har letat hos flera märken men inte hittat något.Sen undrar jag också om det är någon som testat en ögonbrynstrimmer och vet om den fungerar bra för att korta ner längden på stråna?Tack på förhand!!
    Jag kan varmt rekommendera en riktigt bra mineralfoundation. Min hy har aldrig varit vackrare Alla pormaskar som funnits i alla år är helt borta. Inte en tillstymmelse Porerna är mindre och jag blir aldrig fet i ansiktet längre. Sminket sitter hela dagen och kvällen utan att behöva bättras på Använder Laura Merciers mineralfoundation och finishing dust.
  • nadja83

Fridapida:
    Ok tack läste lite på hennes sida och förstår nog ungefär vad det handlar om.. minderalfoundation täcker alltså i allmänhet lika bra som "vanlig" foundation? Ser det mycket annorlunda ut från vanlig? Om jag till exempel ställer två personer bredvid varandra, kan jag se skillnad på vem som har mineralfoundation och vem som har vanlig?

Linny:
    Tack för tipset, finns de i vanliga butiker som Åhlens och Kicks?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!