• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:37:04 följande:
    Fridapida:Ok tack läste lite på hennes sida och förstår nog ungefär vad det handlar om.. minderalfoundation täcker alltså i allmänhet lika bra som "vanlig" foundation? Ser det mycket annorlunda ut från vanlig? Om jag till exempel ställer två personer bredvid varandra, kan jag se skillnad på vem som har mineralfoundation och vem som har vanlig?Linny: Tack för tipset, finns de i vanliga butiker som Åhlens och Kicks?
    Jag tycker att man ser en skillnad men den är svår att förklara. Det syns definitivt stooor skillnad mellan en mineralfoundation och en av sämre kvalité, t.ex. IsaDora.
  • Linny
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:37:04 följande:
    Fridapida:Ok tack läste lite på hennes sida och förstår nog ungefär vad det handlar om.. minderalfoundation täcker alltså i allmänhet lika bra som "vanlig" foundation? Ser det mycket annorlunda ut från vanlig? Om jag till exempel ställer två personer bredvid varandra, kan jag se skillnad på vem som har mineralfoundation och vem som har vanlig?Linny: Tack för tipset, finns de i vanliga butiker som Åhlens och Kicks?
    Jag tycker man ser skillnad på det sättet att det ofta ser mer naturligt ut och att hyn ser finare ut (förutom om man har sämre sorter typ Isadora, Loreal osv, som Fridapida skrev).

Laura Mercier hittar du inte i vanliga butiker tyvärr. Finns på Cow i Stockholm (NK) och hos vissa salonger. Jag köper på nätet.
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-11-23 12:35:05 följande:
    Nu ligger två nya sminkningar i galleriet från veckan. Det var de minst trista Där kan ni se att det inte alltid blir som man tänkt sig med färger. Ceriserosa är numera något jag provat fast det skulle vara vinrött.
    Snyggt som vanligt
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-23 14:11:29 följande:
    På bloggen alltså... www.svalmarkskan.blogg.se
    Vilken snygg skugga, lite metallicglänsande. Du sminkar dig verkligen fint
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • natta84

Hej! Jag undrar om ni brukar använda flytande foundation under mineralpuder? Eller har ni bara mineralpuder?

• Pokergirl

natta84: Mineralfoundation är just en foundation i pulverform och därför behövs ingen annan foundation innan.

• Linny
    natta84 skrev 2008-11-23 19:26:20 följande:
    Hej! Jag undrar om ni brukar använda flytande foundation under mineralpuder? Eller har ni bara mineralpuder?
    Mineral"puder" är ju en foundation. Det är som att använda foundation under foundation alltså Jag tar oftast lite finishing dust först (för att ge en bra bas och minska synliga porer). Därefter buffar jag in mineralfoundation (som är i puderform men som smälter in i huden). Därefter bronzer och rouge. Sist sveper jag över lite finishingdust igen.
  • Linny

LMK: Jättefina sminkningar Rosa var också snyggt även om det inte var den färgen du tänkt dig!

• natta84
    Linny skrev 2008-11-23 19:34:32 följande:
    Mineral"puder" är ju en foundation. Det är som att använda foundation under foundation alltså Jag tar oftast lite finishing dust först (för att ge en bra bas och minska synliga porer). Därefter buffar jag in mineralfoundation (som är i puderform men som smälter in i huden). Därefter bronzer och rouge. Sist sveper jag över lite finishingdust igen.
    Vad är det där finishing dust? Vart köper man det? Har också porer som jag inte vill ska synas...och vill få en bra bas med..
  • Linny
    natta84 skrev 2008-11-23 19:40:36 följande:
    Vad är det där finishing dust? Vart köper man det? Har också porer som jag inte vill ska synas...och vill få en bra bas med..
    Det är också Laura Mercier. Meningen att man ska ha det efter mineralfoundation egentligen, men jag har fått tips här att ha det både före och efter och det är super
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!