• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna
    Fridapida skrev 2008-11-23 11:53:47 följande:
    Väldigt fint. Vilken bra väska! *avis*
    det är en verktygsväska från Jula. Behöver dock köpa en till snart..men kan rekomendera den.
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-23 23:00:29 följande:
    Svar på #2364Hmm.. låter som om man måste ha en sån Man får ju många olika färger på skuggor som man kanske annars inte skulle ha köpt lösa.Oj vad detta är beroendeframkallande, vill ha vill ha...  Du som verkar kunna det här... Om jag nu ändå ska beställa den från hqhair, är det något annat som man måste ha? Man måste ju passa på när man ändå beställer, tihi.En annan sak jag funderar över är sminkborttagning. Idag använder jag Lancome Bi-facil men tycker att det är svårt att få bort sminket mellan fransrötterna, det blir alltid lite rester kvar. Finns det någon rengöring som tar bort rubbet?
    På hqhair har de japonesque, mina favoritpenslar. Jag vill ha alla! Men nu har jag en stor ögonskuggepensel och en creasepensel. Även en rougeborste, men det är de andra som är outstanding.
    hqhair.com säljs även NARS. Jag använder rouge, orgasm, och bronzer, Laguna, som jag är supernöjd med.

Jag fårstår vad du menar med att det är svårt att få bort smink ibland. Speciellt om man har kajal OCH eyeliner samt mascara. Jag använder Dermaligicas Precleanser som är en olja som man "förrengör" ansiktet med. För att få bort allt tar jag rikligt med olja, Bi-Facil är ju också en olja, just vid ögonen. Det ska vara mycket! Sesan masserar jag mkt försiktigt för att lösa upp ordentlig sedan tar jag vanliga bomullspads som jag fuktar med ljummet vatten för att få bort allt. Försvinner inte allt tar jag mkt mer vatten, så den nästan är dränkt, på en pad och försöker mjukt få bort det sista. Jag brukar vara noga med att låta oljan sitta någon minut innan jag börjar ta bort sminket så att den hinner lösa upp allt smink. Låter det kostigt?
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-11-23 23:02:46 följande:
    det är en verktygsväska från Jula. Behöver dock köpa en till snart..men kan rekomendera den.
    Den är verkligen snygg... kanske vore ngt att önska sig i julklapp?
  • trolltyg
    natta84 skrev 2008-11-23 19:26:20 följande:
    Hej! Jag undrar om ni brukar använda flytande foundation under mineralpuder? Eller har ni bara mineralpuder?
    Fast det går om man ex ska ut eller något att först ha flytande foundation på vissa områden för att sedan fixera det genom att buffa in mineralfoundation över hela ansiktet sedan. Detta gjorde de på mig när jag var på sminkkurs på FACE. Resultatet blev ju otroligt jämt och snyggt men kanske en aning "för mycket" för en vanlig vardag.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Pokergirl

Ett tips, jag tror Japonesque är billigare hos Satine.se än på HQ hair.

Jag är också grymt sugen på bos, men har egentligen köpstopp!

• Kayn

trolltyg - nu har jag nog bestämt mig Tycker id ger mer lyster och värme på nåt vis och att Youngblood är mer matt. Gillar iofs båda men tror nog att det överväger åt att id blir höst/vinter och sen ev Youngblood på vår/sommar när huden har en tendens att iaf ha liiiiite mer lyster än glåmighet

Mamma till Wilhelm 070114
  • Phantera

Tjoho!
    Nu är jag ledig...Ska ut och skotta snö med barnen strax.
    Senare ska jag f#n sminka mig lite.
    Testa lite blått idag kanske? Hm...
    Får lite 80-tals känsla över den blåa skuggan...men vi är ju nästan tillbaka i det träsket inom många områden!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!