• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2008-11-24 09:52:43 följande:
    Ett tips, jag tror Japonesque är billigare hos Satine.se än på HQ hair. Jag är också grymt sugen på bos, men har egentligen köpstopp!
    Det låter bra. Jag vill köpa mer Japonesque-borstar. Men eftersom frakten alltid tillkommer så är det smart att köpa från ett ställa om man ändå ska köpa ngt där.

Jag har också köpstopp egentligen men det brukar sällan hindra mig. Jag är sugen på att testa någon ögonskugga från NARS... men vet inte vilken.
  • Linny

Köpstopp? Sånt verkar tråkigt. Sånt sysslar jag aldrig med
    Däremot är jag inte riktigt sugen på nåt just nu; förutom lipliner och läppstift från Mac som jag inte får tag på.. Och en Skin smoothing creme från Dermalogica. Krämen har jag dock önskat mig i julklapp så det känns ju lite dumt att gå och köpa då. Men alla tjatar om önskelista på julklappar och jag önskar mig inget. Kan inte komma på nåt

• trolltyg
    Kayn skrev 2008-11-24 12:41:34 följande:
    trolltyg - nu har jag nog bestämt mig Tycker id ger mer lyster och värme på nåt vis och att Youngblood är mer matt. Gillar iofs båda men tror nog att det överväger åt att id blir höst/vinter och sen ev Youngblood på vår/sommar när huden har en tendens att iaf ha liiiiite mer lyster än glåmighet
    AH vad kul att höra en jämförelse, kanske ska testa id nästa gång då... Gillar att testa nya grejjer men jag har mycket kvar på min youngblood så den får hänga med ett tag till.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-24 14:06:59 följande:
    Det låter bra. Jag vill köpa mer Japonesque-borstar. Men eftersom frakten alltid tillkommer så är det smart att köpa från ett ställa om man ändå ska köpa ngt där. Jag har också köpstopp egentligen men det brukar sällan hindra mig. Jag är sugen på att testa någon ögonskugga från NARS... men vet inte vilken.
    Jag har en skugga från NARS och den är jag inte alls imponerad av faktiskt, men jag tror att det är en specialskugga man ska ha tex när man går ut. Stora glitter korn i den. Den är lila men inte så pigmentrik som jag trodde den skulle vara. Men jag misstänker att det är en skugga man lägger ovanpå annan skugga för glittereffekt.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-24 14:46:26 följande:
    Jag har en skugga från NARS och den är jag inte alls imponerad av faktiskt, men jag tror att det är en specialskugga man ska ha tex när man går ut. Stora glitter korn i den. Den är lila men inte så pigmentrik som jag trodde den skulle vara. Men jag misstänker att det är en skugga man lägger ovanpå annan skugga för glittereffekt.
    Okej... där ser man. Jag som är så sugen på att prova. Får se hur jag gör.

Snyggt Linny
  • LMK

Ho Ho i snöyran! Jag hoppas nu på en vit jul & vinter!

Tack för komplimangerna för det rosa & blå! Visst är det kul att gå lite utanför ens ramar ibland? Tur att kollegorna här är vana med mina färgglada alster!

Luxor: Kul att du fotat & lagt ut bilder! Det ser jättefint ut. Dina ögon har en underbar form & du ser ut att passa i allt! Du har redan fått bra tips så det är bara att köra på

Trollsanna: Fint med orange & sedan grått. Du passar super även i det!!

Fridapida: Det lila är jätteläckert! Underbart skimmer/djup. Nu blir jag ännu mer sugen på en BoS. *Nej LMK inte köpa mer skuggor!!*

Trolltyg: Snyggt med det gråa ihop med guldiga. Trist bara att ljuset suger för bra foton så här års.

Linny: Nice! Copperized är bara så snygg!

Kayn: Kul att läsa din jämnförelse med ID & Youngblood. Jag har aldrig testat YB men kan göra samma jämnförelse med ID & EM. EM är lite för torr för mig nu under vintern men är däremot riktigt bra under sommaren. ID är, som du sa, mer krämigare & ger ett mer naturligt resultat under vintern men är lite för "fet" för mig under sommaren. Jag tillhör de som tyvärr svettas mkt. i ansiktet & då behövs en torrare foundation som EM. Med ID kan jag däremot använda själva foundation som concealer men det funkar inte med EM. Då blir det torrt & skrynkligt.
    Det är verkligen olika formulas på olika märken. Jag är grymt sugen på att prova LM. Blir nog ett besök till COW en osminkad dag framöver...

• Mie74

Är det någon som vet vart man kan köpa mineralsmink i butik i Malmö eller i närheten?

• Mie74

Hej igen!
    Jag hittade en hensida som säljer HH Minerals Cosmetics är det någon som provat detta eller vet om det är bra eller dåligt?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!