• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • majlinsa

Någon som är lite sugen på att tipsa mig vad en basic sminkväska bör innehålla?
    Idag sminkar jag inget, så jag har precis ingenting hemma men tänkte ge det en chans. Så ge mig tips och förslag.. =)

• Fluffguf
    majlinsa skrev 2008-10-01 19:06:26 följande:
    Någon som är lite sugen på att tipsa mig vad en basic sminkväska bör innehålla?Idag sminkar jag inget, så jag har precis ingenting hemma men tänkte ge det en chans. Så ge mig tips och förslag.. =)
    Skulle jag sätta ihop en sminkväska skulle jag nog lägga i:
    - Mascara
    - Kajalpenna
    - 2-3 ögonskuggor som passar ihop
    - Rouge
    - Foundation (jag använder mineralfoundation från www.everydayminerals.com) + puder som passar till
    - Ett vårdande läppglans

Jag har säkert glömt något, men det är väl ungefär vad jag använder när jag inte känner för att göra något avancerat.
  • katarina118

ögonbryns skugga eller ögonprynspenna
    pincett för att plocka brynen med..
    pennvässare för att vässa tex läpp pennan med..

• majlinsa

Tack för tipsen hitills..
    Idag orkar jag inte riktigt noppa brynen då jag tycker det tar tid och inte riktigt får till en snygg form jag känner mig nöjd med. Finns det nått lättare alternativ än att noppa?

Hur kollar jag att foundation och puder passar just min hudtyp?

Skillnad mellan läppglans och lipsyl?

• katarina118

MUS ha en ögonbryns hyvel som ja tycker är kanon....

• trolltyg
    katarina118 skrev 2008-10-01 19:43:30 följande:
    MUS ha en ögonbryns hyvel som ja tycker är kanon....
    Det lät intressant, måste kolla in det.
  • trolltyg
    majlinsa skrev 2008-10-01 19:25:16 följande:
    Tack för tipsen hitills.. Idag orkar jag inte riktigt noppa brynen då jag tycker det tar tid och inte riktigt får till en snygg form jag känner mig nöjd med. Finns det nått lättare alternativ än att noppa? Hur kollar jag att foundation och puder passar just min hudtyp?Skillnad mellan läppglans och lipsyl?
    Om du tycker det är krångligt att noppa dem från scratch så kanske du kan gå till en salong och be dem göra det första gången för sedan är det lättare att underhålla en redan snygg plockning.

När det gäller foundation så är jag skitdålig på att kolla färgpassning i butik, brukar alltid be personalen om hjälp. De kan också hjälpa dig få rätt typ av foundation beroende på din hudtyp och den täckning du önskar av den.

Läppglans har oftast en färg i sig och de brukar även vara glansigare på läpparna än en lipsyl.
  • stiletto

ni som verkar ha lite koll, finns det någon sida på nätet där det finns tydliga bilder på hur man lägger på t ex ögonskugga.

• Phantera

Underlagskräm och primer, är det samma sak?

Jag vet när jag var yngre och läste sminkguider så stod det underlagskräm men jag fattade aldrig vad det var...

• Phantera

Shit pommesfrites LMK!! Vad många!! Vad har du fått/köpt de praktiska askarna ifrån?

Jag måste ha en sminkväska!!!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!