• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Skruttis1979

Allt smink blir ju bättre om man har vårdat huden som sminket ska sitta på :)

Elma är världens centrum
  • Charlita

EN VANLIG DAG anävder jag foundation ,fransböjare , (vattenfast) mascara och ibland lite rouge. Vad använder ni en vanlig dag?

TILL FEST använder jag foundation,puder, bronzeingpuder, rouge, fransböjare, liquidliner,mascara,ögonskugga och läppglans, ni då?

:D

• Charlita

naveltutan på www.youtube.com kan man söka på " makeup tuturial" och där är videor där man får lära sig att sminka sig allt från vardagligt o till fest. Kolla in ! Jag rekomenderar verkligen :)

• Charlita

naveltutan: :) aa finns allt möjligt där haha :D men kolla om du vill den e grym

• Liiza

Köpte ett minilack från Viva La Diva idag,
    vet inte vad färgen heter, men den är "smutsigt lila",
    kul och höstig färg, fin!

• Liiza

Halloo,
    jag fick svar av beautybag idag:

------------
    "Hejsan!

Vi siktar på mitten av maj. Vi har haft bekymmer med att få fram emballage till kommande Beautybag men väntar in dessa i veckan. Vi siktar på att få ut kommande Beautybag i mitten av oktober.

Hälsningar

Marie på Beautybag"
    -------------

Jag tror att det betyder att beräknad leverans är i mitten av Oktober

• Fluffguf
    Liiza skrev 2008-10-01 23:14:28 följande:
    Halloo, jag fick svar av beautybag idag:------------"Hejsan! Vi siktar på mitten av maj. Vi har haft bekymmer med att få fram emballage till kommande Beautybag men väntar in dessa i veckan. Vi siktar på att få ut kommande Beautybag i mitten av oktober. Hälsningar Marie på Beautybag" -------------Jag tror att det betyder att beräknad leverans är i mitten av Oktober
    Mitten av maj, så länge vill jag inte vänta
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!