• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-10-01 21:17:12 följande:
    Underlagskräm och primer, är det samma sak?Jag vet när jag var yngre och läste sminkguider så stod det underlagskräm men jag fattade aldrig vad det var...
    Underlagskräm är foundation. Primer är en produkt du tar före foundation men efter dagkräm. Den håller huden matt, slätar ut samt får foundation att sitta hela dagen. Eller det varierar lite exakt, men det är ofta det den gör.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-10-02 15:15:11 följande:
    Idag är jag imponerad! Jag föll för sukis lemongrass scrub som fanns i första beautybagen, men sedan den tog slut har jag inte hittat den. Varje gång jag har haft pengar har den varit slut hos accesora. Men igår hittade jag den hos softskin.se och idag fick jag hem den! Leverans dagen efter är inte dåligt!
    Jag gillade också den. Den doftar underbart! Imponerande kort leverans! Då blir man glad.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-10-02 16:03:01 följande:
    Jag gillade också den. Den doftar underbart! Imponerande kort leverans! Då blir man glad.
    Ja, visst blir man! Man vill ju helst inte vänta ens ett dygn på sina varor
  • LMK

Ny-klickat! Jag klickade hem en ny ögonkräm igår & det blev äääntligen Eye Repair fr. Dermalogica. Har dregglat efter den länge & nu slog jag till. Beställde den från Jerseybeauty såklart, jag menar halva priset mot i butik. Man tackar!

• maddie3

Ni som beställer Beautybags, varifrån beställer ni dem???

• Hallonmopeden

Jag beställde precis en Skin smothing... från jerseybeauty. Visst är det härligt att shoppa billigt! Jag har ett prov på den ögonkrämen, som snart är slut Men har en "gammal" decleor ögoncreme som jag faktiskt får ta och använda upp innan jag köper en ny!!

• Fridapida
    maddie3 skrev 2008-10-02 16:53:23 följande:
    Ni som beställer Beautybags, varifrån beställer ni dem???
    beautybag.se
    men det verkar tyvärr som de har lite fullt. De skriver på sin sida att alla som anmält sig inte kommer få ngt paket utan står på väntelista. Men sätter du upp dig på väntelistan så kommer du ju in så småningom.
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2008-10-02 16:53:32 följande:
    Jag beställde precis en Skin smothing... från jerseybeauty. Visst är det härligt att shoppa billigt! Jag har ett prov på den ögonkrämen, som snart är slut Men har en "gammal" decleor ögoncreme som jag faktiskt får ta och använda upp innan jag köper en ny!!
    Ja, det är en kanonsida. Ingef frakt o ingen tull. Helt perfekt!
  • Phantera
    Knott skrev 2008-10-02 10:28:41 följande:
    Pokergirl: jag tror inte att du behöver vara orolig. Jojobaolja är en bra återfuktare för att hålla torr hy i gott skick. Om du är lite haj på engelska kan du läsa vad Paula Begoun skriver om oljor, däribland jojobaolja: www.cosmeticscop.com/cosmetic-ingredient-dict... Scrolla ner till "natural moisturizing factor"I enlighet med uttrycket MLBB, My Lips But Better, kör jag idag en MEBB, My Eyes But Better med matta skuggor från FACE i vanilj och rost som jag tycker framhäver blå ögon bra: makeupoholic.blogspot.com/
    Din MEBB ser fantastisk ut! Jättesnyggt!
  • Pokergirl

knott: tack! Då oljar jag vidare, min hy har blivit så otroligt återfuktad och jag flagar inget på kinderna längre!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!