• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Tesssi

Godmorgon,

Jag blev riktigt sugen på att prova minalsminket, så jag tänker beställa prov från EM.

Ni som har köpt sample-kit från EM. Hur lägger jag ner det jag vill ha i shopping kart, så att det hamnar i sample-kit? Att lägga mina foundationprover direkt i korgen funkar, men hur får jag dem att ingå i mitt sample-kit?

• Grynet81
    Tesssi skrev 2008-10-02 08:45:37 följande:
    Godmorgon,Jag blev riktigt sugen på att prova minalsminket, så jag tänker beställa prov från EM. Ni som har köpt sample-kit från EM. Hur lägger jag ner det jag vill ha i shopping kart, så att det hamnar i sample-kit? Att lägga mina foundationprover direkt i korgen funkar, men hur får jag dem att ingå i mitt sample-kit?
    Du lägger ditt sample-kit i korgen, sen drar man de foundations o övriga saker man vill ha till korgen. då ser man att det står tex 1/3, 2/3 osv...
  • LMK

Tesssi skrev 2008-10-02 08:45:37 följande:

Godmorgon,Jag blev riktigt sugen på att prova minalsminket, så jag tänker beställa prov från EM. Ni som har köpt sample-kit från EM. Hur lägger jag ner det jag vill ha i shopping kart, så att det hamnar i sample-kit? Att lägga mina foundationprover direkt i korgen funkar, men hur får jag dem att ingå i mitt sample-kit?
    Nu har jag inte beställt från EM på jättelänge, då jag bunkrade senast men vad jag förstod är att du lägger ett sample kit i varukorgen & sedan så drar du dit dina val av foundations etc. från resp. kategori. Du har hela tiden din varukorg till höger så du ser vad du har kvar att fylla. Du får frågan om vilken formula du vill på foundations efter du dragit dit den. Hänger du med?
  • LMK

Grynet81 skrev 2008-10-02 09:34:28 följande:

Du lägger ditt sample-kit i korgen, sen drar man de foundations o övriga saker man vill ha till korgen. då ser man att det står tex 1/3, 2/3 osv...
    Du var snabbare...
  • LMK

Phantera skrev 2008-10-01 21:20:02 följande:

Shit pommesfrites LMK!! Vad många!! Vad har du fått/köpt de praktiska askarna ifrån? Jag måste ha en sminkväska!!!
    Ja, men det där är bara samples-burkarna!! Sen finns det ett antal kvartetter, duosar & singlar från andra märken oxå.
    Askarna kommer från Clas Ohlson & kostar 19:-/st. Samples-burkarna från MAC är dock liiite för höga, men det går att stänga ändå.
  • Fru KM
    Liiza skrev 2008-10-01 23:14:28 följande:
    Halloo, jag fick svar av beautybag idag:------------"Hejsan!Vi siktar på mitten av maj. Vi har haft bekymmer med att få fram emballage till kommande Beautybag men väntar in dessa i veckan. Vi siktar på att få ut kommande Beautybag i mitten av oktober.HälsningarMarie på Beautybag" -------------Jag tror att det betyder att beräknad leverans är i mitten av Oktober
    Okej, bra att veta. Känner mig inte alls sugen på nästa BB längre. Förra tog tid och likaså denna. Hoppas den är värd att vänta på
  • Pokergirl

Jag har en fundering, har testat att använda jojobaolja nattetid då ja gnu under hösten lätt blir fnasig och torr. Det har funkat super, men är jojobaolja tilltäppande på något sätt? Blir ju lite orolig över om man kommer få mängder av finnar inom kort!

• Knott

Pokergirl: jag tror inte att du behöver vara orolig. Jojobaolja är en bra återfuktare för att hålla torr hy i gott skick. Om du är lite haj på engelska kan du läsa vad Paula Begoun skriver om oljor, däribland jojobaolja: www.cosmeticscop.com/cosmetic-ingredient-dictionary.aspx Scrolla ner till "natural moisturizing factor"

I enlighet med uttrycket MLBB, My Lips But Better, kör jag idag en MEBB, My Eyes But Better med matta skuggor från FACE i vanilj och rost som jag tycker framhäver blå ögon bra: makeupoholic.blogspot.com/

• trolltyg
    Charlita skrev 2008-10-01 22:00:27 följande:
    EN VANLIG DAG anävder jag foundation ,fransböjare , (vattenfast) mascara och ibland lite rouge. Vad använder ni en vanlig dag?TILL FEST använder jag foundation,puder, bronzeingpuder, rouge, fransböjare, liquidliner,mascara,ögonskugga och läppglans, ni då? :D
    En vanlig dag har jag foundation, concealer och rouge som bas och allt från 1 till tre ögonskuggor. Ibland eyeliner men ALLTID kajal mellan fransrötterna för då ser fransarna mycket fylligare ut och fransböjare och mascara.

Till fest så använder jag samma bas fast möjligen med primer under innan foundation. Till ögon kan det bli lösögonfransar och oftast 3 ögonskuggor eller mer och eyeliner.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!