• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-01 21:17:12 följande:
    Underlagskräm och primer, är det samma sak?Jag vet när jag var yngre och läste sminkguider så stod det underlagskräm men jag fattade aldrig vad det var...
    Primer används under foundation för att huden blir slätare och det gör också att foundation sitter bättre. Underlagskräm och foundation är samma sak.

Sedan finns det olika typer av primers, en som man har under ögonskuggan för att den ska sitta bättre och ta fram pigmenten i dem bättre. Primer under foundation. Primer under läppstift/läppglans och primer under mascara. Men det är olika primers för olika områden så en primer fungerar inte för alla områden i ansiktet.
  • Tesssi

Sådär ja. Nu har jag äntligen lyckats beställa mitt sample-kit + borste från EM. Ska bli intressant att se om färgerna passar.

Hur lång brukar frakttiden vara?

Och hur är det med MACs pigment? Är ni nöjda? Funderar nämligen på att lägga in en beställning där också.

• Fluffguf
    Tesssi skrev 2008-10-02 12:52:41 följande:
    Sådär ja. Nu har jag äntligen lyckats beställa mitt sample-kit + borste från EM. Ska bli intressant att se om färgerna passar. Hur lång brukar frakttiden vara?Och hur är det med MACs pigment? Är ni nöjda? Funderar nämligen på att lägga in en beställning där också.
    Spännande! Hoppas att du blir nöjd! Det brukar ta 1-2 veckor ungefär att få sin beställning.
  • trolltyg
    Tesssi skrev 2008-10-02 12:52:41 följande:
    Sådär ja. Nu har jag äntligen lyckats beställa mitt sample-kit + borste från EM. Ska bli intressant att se om färgerna passar. Hur lång brukar frakttiden vara?Och hur är det med MACs pigment? Är ni nöjda? Funderar nämligen på att lägga in en beställning där också.
    Jag är supernöjd med MAC-pigmenten. Ibörjan tyckte jag som någon ovan skrev att de kunde vara lite grovkorniga, inte alla men en del. Men nu så funkar även de bra tycker jag efter att jag vant mig vid dem. Så nu använder jag i huvudsak de pigmenten.
  • Tesssi
    trolltyg skrev 2008-10-02 13:20:53 följande:
    Jag är supernöjd med MAC-pigmenten. Ibörjan tyckte jag som någon ovan skrev att de kunde vara lite grovkorniga, inte alla men en del. Men nu så funkar även de bra tycker jag efter att jag vant mig vid dem. Så nu använder jag i huvudsak de pigmenten.
    [/citat]

Då ska jag bara välja färg/er då.
    Ska bli spännande med allt nytt - jag som är ny i sminkdjungeln...

[citat]Det brukar ta 1-2 veckor ungefär att få sin beställning.
    *väntar otåligt*
  • Tesssi

Äsch, va konstigt det blev.

Då ska jag bara välja färg/er då.
    Ska bli spännande med allt nytt - jag som är ny i sminkdjungeln...

*väntar otåligt*

• Knott
    Charlita skrev 2008-10-01 22:00:27 följande:
    EN VANLIG DAG anävder jag foundation ,fransböjare , (vattenfast) mascara och ibland lite rouge. Vad använder ni en vanlig dag?TILL FEST använder jag foundation,puder, bronzeingpuder, rouge, fransböjare, liquidliner,mascara,ögonskugga och läppglans, ni då? :D
    På min blogg, makeupoholic.blogspot.com/, kan du se vad jag har en vanlig dag (jag lägger upp EOTD i princip dagligen). Det är foundation, rouge/bronzer, eye primer, 1-3 skuggor, ögonpenna, mascara och oftast läppstift. Till fest blir det oftast mörkare skuggor, kanske sotat eller kraftigare eyelinerstreck etc.
  • Fluffguf

Idag är jag imponerad! Jag föll för sukis lemongrass scrub som fanns i första beautybagen, men sedan den tog slut har jag inte hittat den. Varje gång jag har haft pengar har den varit slut hos accesora. Men igår hittade jag den hos softskin.se och idag fick jag hem den! Leverans dagen efter är inte dåligt!

• katarina118

ni surra om beautybag är det värt att testa eller???

Ha vare in på sidan å kika lite...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!