• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 13:26:37 följande:
    Linny: WOOWWW, skitsnygga makeuper. Så vill jag verkligen kunna göra. För mig är det där en naturlig makeup eftersom allt flyter ihop så snyggt. Gäller bara att man inhandar rätt ögonskuggor.Såg en mörkvinröd som var riktigt skitsnygg. När du skriver att du suddar ut, vad använder du då?Är ögonskuggorna på MUS bra? Ngn speciell sort man ska köpa/inte köpa? Tänkte ang Fluffgufs fråga. Trodde inte det fanns så mga olika. Vad ligger de på för pris ung? /K
    När jag suddar så använder jag oftast en lite större ögonskuggeborste och suddar kanterna. Ibland tar jag en ljus skugga och suddar den mörka kanten med så den blir mjukare... Tex. om jag har en mörk mörk skugga i globlinjen. Jag kan då lägga Muffin (en pärlemorfärgad skugga från MUS) under ögonbrynet och så sudda ihop dem försiktigt..
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-20 13:34:49 följande:
    Fluffguf skrev 2008-10-20 13:28:47 följande: Visst är det illa?! MUS nya bilder är helt värdelösa. Stämmer inte på många skuggor. Hur kan de ha dem kvar??
    Ja skitdåligt!!!
    Fridapida skrev 2008-10-20 14:23:37 följande:
    Jag behöver lite tips... i.d. på nätet? Jag vill beställa, men inte hqhair, har ni tips? Min yans finns inte på jordgubben. Är det någon som vet en bra säljare på ebay? Help!
    Sorry
  • Charlita

Karisma: Det stå på bloggen nu Kikaaa

• Charlita

Asså jag ser ut som fan idag! Tänk va mkt smink hjälper, tack o lov att det finns haha

• Linny

Fluffguff: Hittar fyra olika..

Cybershadow: Hårdare pressad och lite mer krämig.. Är också väldigt pigmenterade men innehåller mer pärlemor.

Microshadow: Högpigmenterade skuggor som ger intensiv färg..

Dust: Lös skugga med mycket skimmer. Kan läggas blöt för mer intensivt resultat. Bra om man bara vill använda en färg..

Twinkle eyeshadow: Glitter och fixering i samma produkt.

• Charlita

Vilken är det bästa solpudret ni testat? Själv tycker jag H&Ms egna är väldigt bra! förvånade mig verkligen. billig också kostar bara 49 kronor för en stoor

• Prinsessan Leia

hur fixar man en bra sotad look ?? sen vilken färg är hetast i höt, inte trist som guld o brun utan ngt mer vågat till det svarta??

• Charlita

Prinsessan Leia: Svart,beige silver

• Linny
    Charlita skrev 2008-10-20 14:05:08 följande:
    SMINKSPECIAL i min blogg idag i bilder Naturlig måndags sminkning! www.snigelbebis.blogg.se
    Fint

Jag är också supertrött idag!!! Jag har en liten utbrytarkung i magen som uppvisade sina kickboxingkunskaper hela natten Alltså, bebisen är STARK!!! Så fort jag höll på att somna så satte han igång att hålla låda. Dessutom vaknade min treåriga son ett antal gånger och tyckte det var morgon. Så jag är tröööööööööööööööööööött

Körde lite grå/beigeskimrig ögonskugga idag. Scene (grå skugga från MAC) i globlinjen och utmed övre fransraden och Dazzlerey (Mac Pigment, väldigt skimrande) över resten av ögonlocket. Svart eyeliner och mascara.. Ja och så basen med foundation från Laura M osv.. och läppenna Passion från MUS. Men ingen bild idag, det hann jag inte. Och så ser jag ändå trött ut
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-10-20 14:38:44 följande:
    Fluffguff: Hittar fyra olika..Cybershadow: Hårdare pressad och lite mer krämig.. Är också väldigt pigmenterade men innehåller mer pärlemor.Microshadow: Högpigmenterade skuggor som ger intensiv färg..Dust: Lös skugga med mycket skimmer. Kan läggas blöt för mer intensivt resultat. Bra om man bara vill använda en färg..Twinkle eyeshadow: Glitter och fixering i samma produkt.
    Ja, alltså jag kanske överdrev en aning när jag sa att jag hittade tio olika Men tack för uppklarandet!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!