• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Charlita

MUS står det för make up store?

• Karisma

Linny: Jag förstår ditt frågetecken. Såg att Charlita använde ngt i torrform och sen att det var en foundation.

Jag har alltid använt dem som man pumpar ur flaska. Blir det mer naturlig look m mineral foundation?

/K

• LMK

Fluffguf: JÄTTE grattis på födelsedagen!

Linny: Medicinboll Du är jättefin!! Men förstår att det kan bli lite tröttsamt med all focus på magen...

Charlita: Håller med Linny- NARS Laguna är bronzern med stor B!!

• Charlita

Karisma: Jag tycker att det blir jätte bra med den True Match Minerals från Loreal. Huden blir liksom jätte jämn och fin. Ser så len ut. Den bästa "foundation"-pudret jag testat faktist. I början var jag lite skeptisk, den verkade inte så bra. Men den är verkligen super! Lilla trickset är bara att man får vara lite försiktig när man öppnar den så det inte flyger en massa puder överallt. Tycker även att den håller lääänge Borsten är super!

• Lejån

Linny;
    Sötmage!

Fridapida;
    Jag har några säljare i min lista på ebay, om du fortfarande vill veta så kan jag kila in och kolla.

• Charlita

Kostar runt 175 tror jag. Men helt värt!

• Liiza

Jag är "på jakt"

Vart köper jag
    Diorshow mascara
    &
    Nars Orgasm rouge

Vad ungefär kostar de?

Någon som vet?
    -----

• Karisma

Charlita: Jag har nämligen slut på foundation alldeles strax och hade tänkt prova ngt nytt. Kanske skulle testa en mineral foundtation då. Finns den att köpa på tex Kicks? Måste man köpa till en borste eller följer den med?

Nu ska jag ta och fixa lite mat till familjen innan minstingen vaknar.

/K

• Liiza

Linny,

fiin mage.
    Medicinboll

Själv känner jag mig som en Zeppelinare,
    och ser ut som att jag har svalt en stoor vattenmelon

Men så har jag bf på torsdag, spännande!

• Fridapida
    Lejån skrev 2008-10-20 15:18:40 följande:
    Linny;Sötmage! Fridapida; Jag har några säljare i min lista på ebay, om du fortfarande vill veta så kan jag kila in och kolla.
    Please!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!