Skulle du köpa ut?
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Nej, aldrig i livet.
Nej verkligen inte, har blivit uppfostrad skitbra och höll inte på med sånt skit när jag var i den åldern .
Hade min son/dotter dragit den kommentaren om jag nekade alkohol från systemet hade han/hon suttit inne i en vecka.. Och sen vara tvungen att komma hem på en exakt tidpunkt så jag vet att hon/han inte druckit något.
Ni som svarar nej, ni vet att h*n kommer dricka på festen, käns det inte bättre att ni vet vad dom dricker? istället föra att dom riskerar att få i sig någon hemsk HB eller alkohol preppat med droger?
Har själv alltid varit helt imot , men efter en diskution med min sambo och några vänner så käns det ändå mer okej, att veta att han kommer hålla sig till två öl och inte ta emot någon annan skit.
Bara 75% som inte skulle köpa ut!??? Seriously...
jo men de skulle jag nog kunna. Beror helt på situationen. vart han ska o vilka han ska vara med. tex ska dom ha en fotbollskväll lr ngt o titta tv o dricka några öl så vrf inte.. men inte om han ska ut på fest.
Visst kanske det finns dåligt hembränt men tror inte det är så stor risk att det förekommer så mycket...
Jag har själv köpt det i massor av år och har synen kvar fortfarande...
Hon skulle vackert få stanna hemma.