• elvinaOstefan

Skulle du köpa ut?

Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör". 

Devin, det finaste vi har ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut?
  • Athema
    Tindra02 skrev 2008-09-14 23:20:15 följande:
    Svar på #49
    Nä för då får dom ju gå på puben och supa så då kan det faktiskt kvitta tycker jag...Det där är lite lummigt tycker jag...T ex du får lov och gifta dig när du är 18 år men inte köpa sprit till ditt bröllop
    Aa, det är en märklig grej, man borde ju nästan få köpa till sitt eget bröllop, då borde man inte få gifta sig förrrän man är 20 heller :p
  • Nandez

Vi köpte aldrig alkohol till makens två tonåringar, i dag är de vuxna och vi kan bjuda på något om de inte ska köra.

Aldrig att dottern som är 14 skulle få alkohol av oss.

Längtar ut till svampskogen.
  • Randig Panda

äh, det är fortfarande olagligt när dom är 18.

• Tindra02
    Svar på #59
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:21:50 följande:
    Jo det är sant, men i danmark, polen mfl. får du köpa alkohol från 16år.
    Jo det klart
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • piixelslyna

Nej. Dock skulle jag antagligen köpa ut när barnen fyllt 18.

• S vali s
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:20:05 följande:
    har dom druckit ändå? eller kommit hem fulla?
    Ja, dom har druckit ändå och kommit hem fulla - men inte när dom var 15-16år utan när dom närmade sig 18års åldern och hade äldre kompisar som köpte ut.
    Häromdagen frågade 18åringen om brorsan hennes som numera fyllt 20 ville köpa ut åt henne varpå han svarade - Nej, eftersom mamma o pappa inte tycker att det är ok så gör jag inte det
    Den late får brått när det blir kväll
  • EttElaktTroll

Nej, och verkligen inte om hon kom med hot, då får hon stanna på rummet hela helgen

• Tindra02
    Svar på #61
    Athema skrev 2008-09-14 23:23:53 följande:
    Aa, det är en märklig grej, man borde ju nästan få köpa till sitt eget bröllop, då borde man inte få gifta sig förrrän man är 20 heller :p
    Nä, visst är det märkligt...
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Nandez

Som sagt nej, det skulle jag inte. Vet att hon inte ens skulle ställa den frågan då hon vet svaret.

Längtar ut till svampskogen.
  • Hadjelina

Okej, nu är jag inte ens föräldrer än... men nej, det skulle jag inte. Jag skulle ta ett samtal och se till att han/hon får med sig ett lämpligt alternativ, och försäkra mig om att han/hon vet att jag finns till hands även vid eventuella felsteg.

Du är din egen lyckas smed
Svar på tråden Skulle du köpa ut?