• elvinaOstefan

Skulle du köpa ut?

Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör". 

Devin, det finaste vi har ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut?
  • elvinaOstefan
    Randig Panda skrev 2008-09-14 23:16:44 följande:
    En annan fråga, vad gör ni om det skulle hända något med ert barn?
    åka till sjukhuset? beror väl på vad som hänt?
  • Viewsonic

Mina föräldrar har aldrig köpt ut till mig, och jag frågade aldrig heller. Skulle aldrig ha fallit mig in...

dator heter det. datOR...
  • elvinaOstefan
    Censur skrev 2008-09-14 23:18:13 följande:
    då är de myndiga och FÅR dricka.
    men dom har inte åldern för att köpa själva.
  • S vali s

Vi har totalvägrat att köpa ut till våra två tonåringar av den enkla anledningen att det är förbjudet.

Den late får brått när det blir kväll
  • elvinaOstefan
    S vali s skrev 2008-09-14 23:19:19 följande:
    Vi har totalvägrat att köpa ut till våra två tonåringar av den enkla anledningen att det är förbjudet.
    har dom druckit ändå? eller kommit hem fulla?
  • Censur
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:19:16 följande:
    men dom har inte åldern för att köpa själva.
    folköl
    på krogen får de dricka med...
  • Tindra02
    Svar på #49
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:17:26 följande:
    Är det lika hemskt att ge en 18åring en öl då? Eller köpa ut alkohol till sin son/dotters studentfest? (då man är omkring 18-19år)
    Nä för då får dom ju gå på puben och supa så då kan det faktiskt kvitta tycker jag...
    Det där är lite lummigt tycker jag...
    T ex du får lov och gifta dig när du är 18 år men inte köpa sprit till ditt bröllop Förvånad
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Athema
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:17:26 följande:
    Är det lika hemskt att ge en 18åring en öl då? Eller köpa ut alkohol till sin son/dotters studentfest? (då man är omkring 18-19år)
    Det tycker inte jag är lika farligt, sen jag blev 18 så har mamma gett mig öl och vin från systemet på nyårsafton och liknande. Men det är ju en helt annan sak. Då är man ju iaf myndig. och 1 öl brukar inte vara någon större fara.
  • elvinaOstefan
    Tindra02 skrev 2008-09-14 23:20:15 följande:
    Svar på #49 Nä för då får dom ju gå på puben och supa så då kan det faktiskt kvitta tycker jag...Det där är lite lummigt tycker jag...T ex du får lov och gifta dig när du är 18 år men inte köpa sprit till ditt bröllop
    Jo det är sant, men i danmark, polen mfl. får du köpa alkohol från 16år.
  • Verkligen
    Censur skrev 2008-09-14 23:12:05 följande:
    min mamma hotade med att polisanmäla mig om jag drack för att isf skulle den j*veln som köpt ut åt mig åka fast...min pappa gav mig sprit för jämnan.Där söp jag mig medvetslös. Hos mamma rörde jag inte alkohol.jag kommer inte låta mina barn dricka förrän de är myndiga och kan köpa ut själv du får ju bestämma hur du gör, jag dömer inte dig för det
    Kan hända att jag kommer resonera annorlunda när jag väl fått egna barn.. Men som sagt, det funkade för mig..=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
Svar på tråden Skulle du köpa ut?