• elvinaOstefan

Skulle du köpa ut?

Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör". 

Devin, det finaste vi har ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut?
  • Athema
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 22:57:41 följande:
    Ni som svarar nej, ni vet att h*n kommer dricka på festen, käns det inte bättre att ni vet vad dom dricker? istället föra att dom riskerar att få i sig någon hemsk HB eller alkohol preppat med droger?Har själv alltid varit helt imot , men efter en diskution med min sambo och några vänner så käns det ändå mer okej, att veta att han kommer hålla sig till två öl och inte ta emot någon annan skit.
    Skulle inte låta han gå på festen överhuvudtaget. Och jag vet 2 öl räcker nog inte för att han ska låta bli att ta emot från andra. Det vet väl alla som själv vart tonåringar. Skaffar man så skaffar man inte bara 2 öl sen får det räcka..
  • Kajko

Jag håller med; skulle de klämma ur sig en sådan kommentar skulle de aldrig ilivet få gå på festen! Kanske aldrig mer få gå på fest...

• logg81

Annat.... Skulle det vara den chargongen skulle Auleen få utegångsförbud på stört.... i en vecka! Jag kommer vara stenhård med alkohol... Ska hon dricka så får hon smaka något glas hemma eller i mitt sällskap. Kör hon utpressning blir det till att vara hemma och ha trist...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Viewsonic
    kidA skrev 2008-09-14 23:04:09 följande:
    aldrig! inte ens chans.
    Niorna klarar sig utan sprit. + Häxblandning skulle de inte få tag på hemma hos mig.
    dator heter det. datOR...
  • Tindra02

Får jag det svaret så blir h*n hemma den kvällen...

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Randig Panda

Ja jag kommer ihåg hur det var, jag drack aldrig i den åldern. Tyckte det var sjukt töntigt faktiskt

• Nandez
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:00:31 följande:
    Om vi säger, en Niornas avslutningsfest?
    Nope, hon har inte åldern inne.
    Längtar ut till svampskogen.
  • elvinaOstefan
    Athema skrev 2008-09-14 23:03:44 följande:
    Skulle inte låta han gå på festen överhuvudtaget. Och jag vet 2 öl räcker nog inte för att han ska låta bli att ta emot från andra. Det vet väl alla som själv vart tonåringar. Skaffar man så skaffar man inte bara 2 öl sen får det räcka..
    När jag och mina kompisar va i den åldern, så köpte kompisarnas föräldrar ut ca 2-3 cider till sina barn. Och dom höll sig till det. Själv fick jag inte ens nämna ordet alkohol inför mina föräldrar, och det skulel aldrig falla dom in att köpa/ge ut något. Men däremot så plocka man med sig lite sprit i colan eller en-två öl i smyg. Och vi tog aldrig emot alkohol från någon annan.  (då gick vi väl första året på gymnasiet) Sen va vi inte så glada i alkoholen, utan det va mer själva grejen, att man inte kunde komma tomhänt.
    Devin, det finaste vi har ♥
  • Nandez
    Tindra02 skrev 2008-09-14 23:06:29 följande:
    Får jag det svaret så blir h*n hemma den kvällen...
    Nickar instämmande .
    Längtar ut till svampskogen.
Svar på tråden Skulle du köpa ut?