Skulle du köpa ut?
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Jag hade de som köpte ut åt mig och jag nöjde mig med det, varför chansa med HB när man hade riktiga saker?
Hade jag inte någon som kunde köpa ut då köpte jag HB istället och minst en halvliter var det minsta man kunde köpa, vilket resulterade i att man ofta drack lite för mycket då man hade HB.
nej jag skulle aldrig köpa ut till mina barn...
Nej, där håller jag inte med dig alls.
Jag har absolut haft tillgång till hb om jag velat.
Har dock aldrig velat ha det , jag hade ju redan så jag klarade mig.
Självklart finns det dom som dricker hb ändå - trots att anhöriga köpt ut med avtalet att man då låterbli hembränt, men det finns ju även många som inte gör det. Det beror ju mer på vad för person det är (hur man är som person alltså)...
Fast som sagt, jag själv har ju aldrig varit den här som kännt behovet av att dricka mig askalas och därför inte behövt mer när mitt eget tagit slut...
Men det är ju olika för alla. Men ALLA dricker ju inte hb heller..
Absolut. Klart att man kan ha en öppen relation till sina barn vilket är great, men det är just det, att säga "du FÅR INTE dricka" till sin tonåring är lite som att sporra dem att gå bakom ryggen, för vilken tonåringen vill inte passa in o festa med kompisarna? Därför tror jag det är bättre att man som du sa, pratar om saken, och kanske gör upp en deal med sina barn.
Skulle inte tro det
Nope, inte en chans. Sånt hot funkar inte på mig så då hade istället min son/dotter fått stanna hemma.
Är fullt medveten om att mina barn antagligen kommer att dricka på fester när dom blir tonåringar MEN jag skulle aldrig bidra med alkohol då jag inte kommer acceptera att dom dricker när dom bara är 14-15 år..