Skulle du köpa ut?
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Över min döda kropp.
Och om min dotter säger att hon måste skjuta i sig en sil heroin om jag inte köper en liter vodka till henne så köper jag likt förbannat inte ut någon sprit.
Jag har andra planer på att hantera mina tonåringars nyfikenhet på alkohol än att hjälpa dom komma åt skiten.
Att köpa ut är väl ändå att uppmuntra barnen till att dricka 
Nej.
Och svaret på tonåringens idiotutpressning är: "Och om du är beredd att göra något så in i norden dumt som att köpa HB, vad hindrar dig från att göra det även om jag köper ut, och dricka bådadera? Du är för ung för att dricka, jag vill inte att du gör det, och antingen lovar du att hålla dig nykter och kommer hem nykter eller så går du inte på festen."
Aldrig!
Om min dotter skulle säga nått liknade så skulle det inte bli någon utgång för henne.
Det beror helt på. Om jag tror att mitt barn skulle kunna hantera att dricka alkohol på ett vettigt sätt så skulle jag definitivt köpa ut i vad jag anser vara en rimlig mängd. Av egen erfarenhet vet jag att ungdomar kommer att köpa alkohol på annat håll annars och jag köper hellre ut då så jag vet vad h*n dricker än att h*n köper av den där snubben som kommer med bagageluckan full av allt möjligt när man ringer.
Jag röstade ja lite, självklart kommer det att bero på hur maja är när hon är 15.
Jag fick med mid lite vin eller ett par öl ut om det var speciellt, typ nyår. Och ja, jag drack mer än det jag fick av mamma. Jag har idag och har alltid haft en "hälsosam" syn på alkohol, mådde inte bra av att lägga mig packad och det tog inte så lång tid innan jag kommit på detta och kände att det inte var värt det.
Usch jag blir lite "mörkrädd" när jag läser att några kan tänka sig att köpa ut...
Hoppas verkligen att ni tänker om , & INTE köper ut till era barn.
Nej! Aldrig!
Att langa är kriminellt. Där jag bor har polisen gripit många langare den senaste tiden. Jättebra tycker jag. Till er som köper eller skulle kunna tänka er att köpa ut har jag en liten fråga: Skulle det inte bli väldigt pinsamt om man blev gripen av polisen och dömd till fängelse för langning?
Jag är så lycklig och tacksam över att mina tonåringar (16 o 18 år) inte dricker alkohol. De kan ha roligt tillsammans med sina kompisar utan att dricka.