• elvinaOstefan

Skulle du köpa ut?

Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör". 

Devin, det finaste vi har ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut?
  • Randig Panda

elvina
    Nej och man skickar väl för tusan inte iväg ens barn som kommit med den kommentaren ändå?!

• elvinaOstefan
    aprilsill skrev 2008-09-14 22:58:51 följande:
    Då släpper jag inte ut sonen helt enkelt.
    kidA skrev 2008-09-14 22:58:39 följande:
    jag skulle inte ens släppa iväg min 15åring på fest liksom
    Om vi säger, en Niornas avslutningsfest?
  • Randig Panda

Förresten, en som säger så "köper ni inte dricker jag det här", hur mycket är det att lita på då att man köper två tre öl och att hon/han håler sig till enbart det?

hm.

• Viewsonic
    kidA skrev 2008-09-14 22:58:39 följande:
    jag skulle inte ens släppa iväg min 15åring på fest liksom
    Innan gymnasiet så tycker jag verkligen inte att de ska få gå på fester där alkohol existerar.
    dator heter det. datOR...
  • i87

aldrig att jag skulle köpa ut alkohol

• Verkligen

Jag skulle köpa ut en viss mängd ja. Bättre det än att dom snor sprit i barskåpet och gör häxblandningar eller dricker hemkört.

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • elvinaOstefan
    Randig Panda skrev 2008-09-14 23:00:23 följande:
    elvinaNej och man skickar väl för tusan inte iväg ens barn som kommit med den kommentaren ändå?!
    Nej inte den kvällen, men vid ett annat tillfälle så lär han ju inte slänga ur sig en sådan dum komentar. Men man vet att dom kommer stöta på alkohol på festerna. Man komemr väl själv ihåg hur det va :)
  • Censur
    Verkligen skrev 2008-09-14 23:02:07 följande:
    Jag skulle köpa ut en viss mängd ja. Bättre det än att dom snor sprit i barskåpet och gör häxblandningar eller dricker hemkört.
    och sen när det de fått utköpt tagit slut så fortsätter de med HB och häxblandningar iaf....
  • Spegellandet

Aldrig i livet. Och säger ungen verkligen "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör" Då får tonåringen stanna hemma tills dess vi har pratat igenom det så att hon förstår att det är av omsorg jag inte köper ut. Och att det är hennes, inte mitt, liv hon förstör.

Svar på tråden Skulle du köpa ut?