Skulle du köpa ut?
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
elvina
Nej och man skickar väl för tusan inte iväg ens barn som kommit med den kommentaren ändå?!
Förresten, en som säger så "köper ni inte dricker jag det här", hur mycket är det att lita på då att man köper två tre öl och att hon/han håler sig till enbart det?
hm.
aldrig att jag skulle köpa ut alkohol
aldrig i livet.
Jag skulle köpa ut en viss mängd ja. Bättre det än att dom snor sprit i barskåpet och gör häxblandningar eller dricker hemkört.
Aldrig i livet. Och säger ungen verkligen "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör" Då får tonåringen stanna hemma tills dess vi har pratat igenom det så att hon förstår att det är av omsorg jag inte köper ut. Och att det är hennes, inte mitt, liv hon förstör.