Skulle du köpa ut?
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör".
Nej. Ingen av tonåringarna har ens frågat, eftersom de vet vilka åsikter jag har om den saken. De har också aktat sig för hembränt, efter att en kompis till dem åkte in på sjukhuset för förgiftning.
Nej aldrig i livet och hade min son sagt att han köpte HB i stället och riskerade att bli blind. Ja då hade jag sagt. Ja det är upp till dig om du vill bli blind eller inte.
Min lillasyster är 16 å ja skulle kunna köpa ut åt henne om hon frågade. Absolut inte starksprit. Men några cider lr vin skulle ja kunna köpa (nu kommer de inte hända eftersom ja bor på andra sidan jorden).. Men tänker att de e bättre att hon dricker nåt som vi vet var de kom ifrån.
ALDRIG!
Ah lite skulle varit ok
Men om h*n kommer med hot om annars blir det hb, så blir det mjölk på rummet i en vecka typ
Nej, inte vid 15-16. Däremot vid 18.
Tomma hot om HB tror jag aldrig skulle falla mitt barn in, efter en gedigen uppfostran. Jag ska ge dottern samma inställning till alkohol som jag själv fått. Då behövs inga förbud, hot eller annat.
Nej jag skulle aldrig köpa ut åt någon tonåring. Det finns inte i min världsbild.