• elvinaOstefan

Skulle du köpa ut?

Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör". 

Devin, det finaste vi har ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut?
  • studentbruttan29

Nej, verkligen INTE! Så sjukt alltså.

• Verkligen
    Censur skrev 2008-09-14 23:02:59 följande:
    och sen när det de fått utköpt tagit slut så fortsätter de med HB och häxblandningar iaf....
    Antagligen, men jag skulle iaf göra det, lite beroende på hur mitt barn var till sättet. Min mamma köpte ut åt mig och det gjorde att jag skötte mig bättre. Jag drack det jag fick och höll mig till det. Så jag utgår bara från min egna erfarenhet.
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • ellam71

Absolut inte..... de som köper ut till sina barn o tänker att då vet de iaf vad de dricker har SÅ fel..... deras barn dricker det de får + det de själva köper av andra.. typ HB...

Det som inte dödar härdar...
  • Athema
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:07:37 följande:
    När jag och mina kompisar va i den åldern, så köpte kompisarnas föräldrar ut ca 2-3 cider till sina barn. Och dom höll sig till det. Själv fick jag inte ens nämna ordet alkohol inför mina föräldrar, och det skulel aldrig falla dom in att köpa/ge ut något. Men däremot så plocka man med sig lite sprit i colan eller en-två öl i smyg. Och vi tog aldrig emot alkohol från någon annan.  (då gick vi väl första året på gymnasiet) Sen va vi inte så glada i alkoholen, utan det va mer själva grejen, att man inte kunde komma tomhänt.
    Hehe okej :P Ja det är ju förståss olika, då får man ju hoppas att man uppfostrar ett så förståndigt barn, jag vet att 2öl skulle jag personligen aldrig nöjt mig med då, även om jag skulle gjort det nu..
    Tog emot allt jag fick tag på när jag var 15-16 vilket var väldigt dumt, men jag tänkte inte riktigt klart !
  • Censur
    Verkligen skrev 2008-09-14 23:10:13 följande:
    Antagligen, men jag skulle iaf göra det, lite beroende på hur mitt barn var till sättet. Min mamma köpte ut åt mig och det gjorde att jag skötte mig bättre. Jag drack det jag fick och höll mig till det. Så jag utgår bara från min egna erfarenhet.
    min mamma hotade med att polisanmäla mig om jag drack för att isf skulle den j*veln som köpt ut åt mig åka fast...
    min pappa gav mig sprit för jämnan.Där söp jag mig medvetslös. Hos mamma rörde jag inte alkohol.
    jag kommer inte låta mina barn dricka förrän de är myndiga och kan köpa ut själv

du får ju bestämma hur du gör, jag dömer inte dig för det
  • Randig Panda

Okej och varför vill man bryta mot lagen ?

• Tindra02
    Svar på #46
    Randig Panda skrev 2008-09-14 23:13:37 följande:
    Okej och varför vill man bryta mot lagen ?
    Nä precis...
    Skulle aldrig falla mig in att köpa ut...
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Randig Panda

En annan fråga, vad gör ni om det skulle hända något med ert barn?

• elvinaOstefan

Är det lika hemskt att ge en 18åring en öl då? Eller köpa ut alkohol till sin son/dotters studentfest? (då man är omkring 18-19år)

Devin, det finaste vi har ♥
  • Censur
    elvinaOstefan skrev 2008-09-14 23:17:26 följande:
    Är det lika hemskt att ge en 18åring en öl då? Eller köpa ut alkohol till sin son/dotters studentfest? (då man är omkring 18-19år)
    då är de myndiga och FÅR dricka.
Svar på tråden Skulle du köpa ut?