• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen

loppan 1984: pointsuträkning finns i trådhuvudet, baseras på kön ålder etc.

• aktuelle

som här då.. har en dotter född dec 06 och sonen född jan 08 :) det märks och vad otränad man är! :S Jag har inte betalt något och går inte på möten. Räknat ut vad jag får äta per dag och har en vv kokbok.

loppan1984 skrev 2008-09-29 20:09:20 följande:
    hej alla!ja, nu är det väl dags att gå ner alla bebiskilon. 2 barn på 2 år har satt sina spår tycker ni VV är bra/värt pengarna?hu räknar man ut pointsen? vad baseras det på?tacksam för svar/Lotta
  • zazzza
    loppan1984 skrev 2008-09-29 20:09:20 följande:
    hej alla!ja, nu är det väl dags att gå ner alla bebiskilon. 2 barn på 2 år har satt sina spår tycker ni VV är bra/värt pengarna?hu räknar man ut pointsen? vad baseras det på?tacksam för svar/Lotta
    jag tyckr det är värt pengarna det känns som jag betalar till mig själv. har varit med två ggr o gått ner 10 på 3 mån båda ggr. enda som funkar för mig i allafall...
  • MARIA99

betalar inget jag heller. Bara lånat ett litet häfte av en vän & behöver inga möten! =)

• Beiban

Är det någon här som vet hur många points det är i stuvade makaroner? Har slarvar bort min bok

• kiefer

Hej! Här är en till som ska köra igång igen! Har kört på egen hand med cd-rom och det har gått jättebra. Har 6-7 kg kvar som ska bort nu. Problemet är bara att jag inte har programmet kvar. Körde först points plus men den skivan är puts väck. Laddade sen ner Ät&Njut men den datorn är nu paj. Hittar inte skivan på vv:s hemsida och det funkade inte att ladda ner (har Vista). Buhuu nu när jag är så peppad, skulle ju behöva köra igång innan det går över....

• Socialen
    Beiban skrev 2008-09-30 10:54:40 följande:
    Är det någon här som vet hur många points det är i stuvade makaroner? Har slarvar bort min bok
    Beror inte det på hur du tillagar dem (mängden mjöl, smör, fetthalt på mjölk etc)?
  • Zekelina

Hej hej!
    Jag hänger på! Började 11/8 och har gått ner 5,1 kilo hittills (ska ner totalt 9 kilo). Utan några större problem. Å jag är så nöjd! Har lyckligtvis inte svårt att gå ner i vikt när jag ger mig f*n på det (räkna kcal, Atkins eller liknande) men sen börjar jag äta "vanligt" och äter för mycket och mycket onyttigt och då går det sakta uppåt igen. Plus att jag har aldrig varit glad över att röra på mig. Men med vv har det gått så lätt och jag har lärt mig att äta rätt och prioritera rätt mat och unna mig ibland men på rätt sätt. Å stegräknaren har gjort att jag faktiskt ser fram emot att få gå en promenad! Ja, ni ser, jag gillar detta

• ELLY78

Hej!
    Får man haka på

Har kört VV i två veckor nu och gått ner 3kg hittills.
    Har gått jätte bra men de senaste två dagarna har jag tagit några snesteg, hrmm... Så jag behöver lite peppning för nu fan ska jag lyckas!!
    Vill gå ner 7kg till nu till att börja med sen får jag se om jag är nöjd

Hur mår ni då? Tränar ni mycket? Går ni på möten eller kör ni själva?

• guldbaggen

HEJ HEJ
    Jag har också varit med i 3 veckor gått ner till min första sjärna. Men förra veckan var min son sjuk så då bliv det inget möte för mig. Och detta relaterade tyvärr till att jag inte skött räkningen av p som jag borde. Men i morgon är det möte igen och då är det bara upp på hästen igen.

Svar på tråden Viktväktarvänner