• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen

Själv har jag klarat att hålla mina p i 2 dagar och är omåttligt stolt

• MARIA99

Jag kör hemma bara & har inga problem med att hålla poängen på dagarna. Mer att jag borde plåga mej mer med motionen. Går iaf en rask promenad på en timme 4-5 ggr i veckan.Hade gått ner 1/2 kg sista veckan nu så de är 10 1/2 kg sammanlagt ,men festade i helgen så har säkert rasat upp.
    Handlade en massa nya grönsaker & matingredienser i går å kikade på recept. Det brukar få upp min motivation extra.=)

• zazzza

ååhh vd lss jag är på min förkylning, orkar ju knappt gå med hunden,så inte bränner jag nå extra kalorier, ibland vill jag bara låta bli att äta, får tvinga i mig, blir ingen godmat heller när man mår halvtaskigt. har säkert inte gått ner så mycket i morgon,ska köpa våg på mötet, har fått köra två veckor utan o nu räcker det, jag måste åka 13 mil för att komma på möte, nån mer som har så långt????

• ELLY78

I dag har varit en bra dag har 5 points över nu till kvällen så jag ska festa på en hallonsmoothie *MUUUMS* och har ändå 3 points att spara till helgen
    Däremot har jag inte tränat någonting den här veckan.. Har de senaste 2 veckorna kört 45 min på motionscykeln 3ggr/v och tagit minst två långprommisar men det här höst vädret gör ju att man bara vill sova
    Blir nog en långpromme genom stan i morgon innan jobbet.

• Socialen

Idag fick bli min ätardag istället för lördag. När jag kom till jobbet hade de sparat tårta sedan igår till mig (en kollega fyllde år). Sedan ringde min man och bjöd ut mig på middag eftersom vi ändå hade barnvakt. Så vi gick på italiensk restauran goch åt tre-rätters. Kanske en miljon points... Ikväll fick jag mens, det kan förklara alla finnarna i pannan

• ELLY78

Socialen-
    Funkar det bra med att ha en ätardag? Du blir inte sugen på mer sen dagen efter?
    Det är mitt problem att jag liksom ger upp och känner att nu har jag förstört veckans ponits så nu kan jag skita i det till på måndag
    Eller sparar du ihop points innan?

I morse smygvägde jag mig i allafall -3,5 på 2½ vecka trots att måndagen och tisdagen var under all kritik!! Jag är nöjd. Väger mig annars på måndagar så det är ännu 3 dagar kvar, man kan ju hoppas på ½kg till kanske!!

Hur ser er helg ut? Jag och min son är ensamma i kväll så vi ska festa på varma äpplen med vaniljvisp och mamma ska nog få sig ett glas vin Imorgon är det först fika hos min farmor och efter det är det barnkalas Tänkte ta med mig en lunch macka till farmor så klarar jag den fikan sen får jag väl ta med nån frukt ochdricka 20 koppar kaffe på kalaset Sparar hellre pontsen till nåt gott på kvällen så jag ska verkligen försöka hålla mig ifrån bullfatet!! GHAAA älskar ju att fiiika

Har ni något bra tips på "lördags godis"??

• zazzza

måste säga att ni som kör själva utan möten gör det verkligen bra, det skulle jag absolut inte klara, igår vägde jag mig -1.1 hade jag gått ner ett hekto till hade jag fått guldstjärna...bu!men 2.9 på två vckor är jättebra, ni som har ätardagar ...hur klarar ni av det..duktigt! själv skule jg falla tillbaka lätt,känner mig som en alkis i den frågan,,man måste nog känna var man har sin gräns så man inte lurar sig,,oj vad jag låter präktig nu! men de är inte meningen,, bara att min karaktär inte skulle klara det, plus till er som kan!... bävar för den dagen man ska plana ut o börja äta mer..har fallit tillbaka i gamla ätmönster förut....kram

• MARIA99

Jag kör med ätardag på lördagar istället för att spara på poäng och för mej funkar det jättebra. Är inte sockerberoende längre så det är ingen fara för mej, det vande jag mej av med på nån vecka.
    Jag sparar inte poäng innan men försöker röra mej så mkt jag kan med raska promenader under veckorna så tror inte jag går back iallafall *hihi*

Jag fyller år i morrn så ska laga lite paj & bjuda på. Lite kladdkaka till efterätt blir det också. Firar även mamma som fyllt 50 år.
    Ser inte framemot min vägning i morrn då det bara blivit 2 promenader denna veckan.
    Söndagen ska vi bara vara hemma & städa i huset tror jag.

• ELLY78

zazzza-
    Jag är precis som du. Har väldigt svårt att unna mig utan att det går överstyr. Kör jag VV helt strikt så är jag jätte duktig men så fort jag börjar tänka att jag kan "smaka" något utöver är det köört!!! Hemskt egentligen vilken USEL karaktär!!!
    Det jag är ute efter är att hitta ett bra förhållande till "mat"! Äta vettigt och kunna få något extra på helgen utan att det blir något galet frosseri!!

Jag är ändå ganska stolt över att det började gå dåligt i början av veckan men jag bröt det och har kört vå dagar helt prickfritt YAY

• aktuelle

Jag brukade vara sockerberoende, men det har börjat försvinna. jag har ätit godis en gång sedan jag bestämde mig för att gå ner i vikt för en månad sedan :) jag går inte på några möten, jag är bara jäkligt envis :) sen när jag sett att det ger resultat och jag känner mig lättare och sundare så blir jag bara mer sporrad och det rullar på :) Nu har jag bara ca 1 kg kvar skulle jag tippa, det var länge sedan jag vägde mig. Senast jag vägde mig hade jag knappt 2 kg kvar så. Förra veckan köpte jag ju en kjol i strl 36, 38 var lite stor. 36:an satt väldigt tight, men bara sedan jag köpte den så har den blivit lite lösare och jag har ännu bara provat den, sparar den till en fest nästa helg :) Tycker kläder är den bästa motivationen, märks massor i garderoben, alla tröjor och byxor bara hänger som stora påsar på mig nu så jag har fått rensa.

Jag har gått från strl 40-36 nu :)

Svar på tråden Viktväktarvänner