• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • zazzza

ha ha jag känner igen mig men man ffffffååår spränga gränserna ...ibland ...men ge dig inte! nu räcker det! nya tag till nästa pointfest!

• Socialen

Jag skulle göra omstart idag och vägde mig därför på nytt. Jag har gått ner 8 hekto på två dagar!!! jag kan tala om att jag inte förtjänade det efter minst ett halvkilo godis och fyra glassar.

Men idag ska jag satsa allt för att hålla mig inom gränserna...

• MARIA99

Är det här en ny tråd som man får vara med i trots man kört ett tag? Jag började veckan innan midsommar & började på 80 kg är nu nere i 69,5 kg (166cm). Har bara det lilla häftet som jag lånat med en vän och är alltså inte medlem utan kör hemma. Har lördagar som vägningsdag & fridag.Vet inte hur mkt mer jag vill ner men 5-10 kg ca.

• zazzza

ja du ser... vilken bra viktminskning!!!!! man får ju som sagt synda ibland, det som kan vara jobbigt är ju om man går ner sig av utsvävningen o tappar kontrollen helt ! men det som är bra är att inget tar slut för att man syndar , allt fortsätter det är du som bestämmer takten bara....

• Socialen

MARIA99: välkommen! Jag har hållt på från och till sedan i mars. Gått ner ca 12 kilo. Men jag har gjort avsteg och provat andra dieter också..

zazzza skrev 2008-09-24 19:50:25 följande:
    ååååhhh vad det låter GOTT pasta gratäng med CASHEW..hur många points,?,hur mycket nötter tar du? innan jag börja kunde jag vräka i mig nötter hur mycket som helst...i morgon ska jag väga mig, tror inte det blir så mycket för jag har blivit förkyld o haft det lite stressigt o då brukar det inte ge så bra resultat...
    Det är 1 dl cashew och 2 dl ost. Yummie!!!
  • MARIA99

Tack så mkt =) glad att få vara med .
    Har poängpaus en dag extra denna veckan men annars är det extremt sällan jag gjort några poängbrott *hihi*
    Vad kör ni med för typer av motion? Jag går raska promenader minst 4-5 ggr i veckan på ca 1 timme styck. Skulle vilja komma nå annat att göra oxå men bor i en håla där det inte finns så mkt skoj=/

• Socialen

Jag försöker träna 2 gånger i veckan, lunchpass på gymmet bredvid jobbet. Jag har tidigare använt stegräknare och gick rätt mycket, men kom av mig när batteriet tog slut. Funderar på att börja igen.

• zazzza

tack för nötmängden,,, om jag bara blev fri förkylningen, har ingen energi att ens promenera,,, så ska man iväg o jobba strax!
    trevlig helg på er,,,,

• SweetLove

nu ska de ätas massa gott! kalas dags då dottern fyller 2år. Så denna helg kommer inte jag kunna avstå! Men jag ska köra igång på måndag igen ;)

• aktuelle

Heej, jag började med pulverdiet och åt det i 2 veckor, men sedan en vecka tillbaka har jag ätit enligt vv :) Har kokboken "mat för alla" som jag använder. Skulle vilja ha en till kokbok, men vet inte vad som är bra. Vill ha mycket recept som man gör i ugn (så man inte behöver stå att vakta vid spisen när barnen lever rövare) Några förslag? :)

Svar på tråden Viktväktarvänner