• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen

Ajajaj... gick inge bra med pointsen igår heller. Jag måste nog lära av mina egna råd: total avhållsamhet från snask och fikabröd är detsom måste gälla för jag kan inte begränsa mig.

Kanske ska prova att ha en ätardag..

• zazzza

samma med mig.. i torsdags hade de bara kak o bakrecept på vv, andra veckan för mig, det funkar inte att äta sånt för mig än, total avhållsamhet tills suget är borta det enda som hjälper om man har tendenser till tröstäta..

• SweetLove

usch vilken helg med massa fika, idag ska jag börja med pulver o hålla mig borta från mat några dagara bara för att sen komma igång igen!

• Socialen

Jag har moffat hela helgen, men jag tror vi behövde det efter konstant bantande i ett par månader.

Nu är det omstart med strikt räknande alla dagar utom lördag, som blir vår ätardag.

Startvikt: 69,6 kg
    Målvikt: 65 kg

• MARIA99

Nya tag efter helgen här nu också =) Jag har en VV kokbok som jag tycker att det är många bra recept i, både ugnen & sånna som man kan röra i hop snabbt å sen stå och koka.Viktväktarna-mat från hela världen heter den.

• aktuelle

tack för tipset, ska kika på den :)

MARIA99 skrev 2008-09-29 09:24:00 följande:
    Nya tag efter helgen här nu också =) Jag har en VV kokbok som jag tycker att det är många bra recept i, både ugnen & sånna som man kan röra i hop snabbt å sen stå och koka.Viktväktarna-mat från hela världen heter den.
  • aktuelle

jag åt lite godis i fredags, har bestämt att jag får göra det en gång under löningshelgen :) så en gång i månaden alltså.. har också svårt att begränsa mig, igår åt jag på tok för mycket blåbärskaka som jag hade bakat på begäran.. gott.. nåväl kunde varit värre, inte så mycket socker, mest bröd och blåbär, kunde ju varit läskig kladdkaka :P

Lagar vv mat till hela familjen, det är ju nyttig mat, men vad säger svärmor "bantar ni barnen?!" :S

• Socialen

Har lyckats hålla mig inom mina p idag! Känner migriktigt stolt. Det bjöds äppelkaka i lekparken, men jag åt inte.

Imorgon ska jag bjuda på fika på jobbet. Vi har ett rullande schema och det är min tur. Det blir nog mackor tror jag.

• Lilja07

Hej jag är gärna med om jag får?
    Började på riktigt idag igen. Har pausat alldeles för länge & till & från...

**Mamma till Sanna & Felicia **
  • loppan1984

hej alla!
    ja, nu är det väl dags att gå ner alla bebiskilon. 2 barn på 2 år har satt sina spår
    tycker ni VV är bra/värt pengarna?
    hu räknar man ut pointsen? vad baseras det på?
    tacksam för svar
    /Lotta

Svar på tråden Viktväktarvänner