-
Ja det e helt obegripligt... att man ger sig på barn. Små oskyldiga barn.... Nej du har helt rätt, hon förnekar allt fortfarande. Ibland vill man ha en förklaring, det finns ingen förklaring som kan godtas. Men, det skulle vara lättare att lägga pusslet om man visste vad hon hadde för tankar denna dag.elinville skrev 2008-10-18 23:30:43 följande:Jag har funderat och funderat över max och sagas öde och kan inte överhuvudtaget förstå hur en människa kan skada två så små oskyldiga barn. Jag tittar på min dotter som ler åt alla människor hon träffar, tänk att någon skulle göra något sådant hemskt mot henne...det går inte att föreställa sig! Har "hon" överhuvudtaget kunnat ge en förklaring till hur hon kunde ge sig på er? Och framförallt Max och Saga?? Eller hon nekar fortfarande till anklagelserna? Det hela är så grymt! Det gör ont i hela mig när jag tänker mig scenariet, inte bara psykiskt ont utan det gör fysisk ont också att tänka pådet! -
Ja, det var han som hittade oss. Han som ringde larmcentralen och han som satt kvar hos oss tills de kom på plats.faster skrev 2008-10-19 16:48:20 följande:Hej Emma!Hoppas ni har en mysig helg tillsammans du o din sambo.vad jag förstår av ditt inlägg så var det han som hittade er...det visste jag ej..har ej läst allt som stått om er då jag ej orkat...Vill vara med här för o stötta dej o höra hur det går för er istället.Kraaam
Tack för ditt stöd -
Tack för att du frågar. Självklart är det en upplevelse och syn man inte går oberörd ur. Han drömmer, har rädslor och bearbetar för fullt. Men vi pratar om det som hänt. Alla bearbetar olika, och han pratar inte mycket om händelsen utan löser sina tankar på sitt vis. Han splar mycket musik, skriver och han har mig här likadant som jag har honom.faster skrev 2008-10-20 10:01:14 följande:ojojojoj vilken oerhörd chock!!Fy vad tragiskt o vad hemskt att komma hem till detta hemska...hur mår han nu?Ni har ju hur mkt som hrelst att bearbeta..Kan ni prata med varandra om allt ellre hur gör ni nu+Många många frågor men hoppas du ej tar illa upp naturligtsvis så svara bara på det du orkar!Tänker på dej dagligen o ser på sol o måne o tänker på dina små.Stor kram till ER o va rädda om varandra. -
Ja, det finns en minnesfond i max o sagas namn.Linma78 skrev 2008-10-20 15:19:51 följande:Finns det några minnes fonder i Max oxh Sagas namn? Är säker på att det finns mängder med människor som skulle skänka pengar i deras namn..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2440652.ab
Detta e en länk där det står plusgirokonto och vad pengarna går till.
Snälla känn inte detta som ett tvång att sätta in pengar. Men nu har jag berättat att det finns iaf. -
Tack för era fina ord... det var jätteskönt att skriva.Filles Mamma skrev 2008-10-20 18:59:33 följande:Nu har jag också läst ditt brev till i*****n och tårarna bara rinner.Men det var jättebra skrivet av dig Emma, du låter så stark i dina ord. Fortsätt kämpa på Emma, vi är många som står bakom dig o din familj.Många styrkekramar! -
Idag har jag vart till magazinet där vi förvarar alla saker från huset. Min sambo och min syster var med. Vi tog hand om mycket saker som var barnens. Sen åkte vi till västerås sjukhus och lämnade två stora flyttkartonger med pussel, böcker, bilar. Ett babygym, en barnvagn och lite andra saker till lekterapin. Personalen var inte där. Men vi gick upp till en avdelning som Saga blev behandlad på och pratade med personlen där. De hjälpte oss att få in sakerna i lekrummen. Det var jättejobbigt att vara där utan Saga. Men samtidigt skönt, jag kännde att leksakerna kommer till användning och att det hadde Saga velat.
Jag gick därifrån med ett lättare hjärta.
Imorgon ska vi till örebro och lämna kläder till några killar som varje år åker till bosnien och lämnar kläder till barnhem och liknande. -
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas-brev-till-sina-barns-mordare
Länk till mitt brev till Tyskan.... -
Nu är minnessidan uppdaterad en gång till.
-
tusen tack för era fina ord om brevet. Jag funderade mycket innan jag skrev det. Men kände att jag inte skulle kunna låta bli chansen.
-
Jag skrev även en sak i aftonbladet. det finns inte på webben, men jag har bett de sätta ut det med. Vi får se hur det gör.... det var om tankar o känslor från klockan 12.00 den 17e mars till idag.