• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • majjagräddnos
    Finner inga ord..det har jag inte gjort under tiden det var i media heller..vill ge dig en BAMSE stor kram..du är stark som kommer vidare..kram majja
  • JohannaMatt

Oj, bara läser och gråter. Alla murar faller. Varje gång jag tror jag är stark nog att gå in här och läsa så har jag fel :) *ler i tårar*

• snuttekudden

Hej Emma Jag följer din tråd du beskriver allt så fint. Skönt att du har hittat ett sätt som hjälper till att bearbeta alla dina känslor. Ta hand om dig och Sambon jag kommer gå till graven i morgon igen och tända ett ljus för dina vackra barn. kramar i massor

• faster

hej Emma!!
    Härligt o se att du haft det mysigt med din/a fam o vänner1
    Nu tycker du kanske jag är knäpp men ja e barnvagnstokig o då jag satt i tittade på vagnar på blocket kom jag o tänka på....undrar vad Emma hade för vagn7ar till Saga o max.
    Självklart behöver du ej svara.Var bar en fundering jaf fick...(som du ser finns ni med mej hela tiden...hiihih..)
    Kram på dej.

• emmy840508

Hej igen allihopa! det blev inte soffan hela dagen som jag trott. Sambon drog iväg mig på en konsert här i stadens medborgarhus. Det var ganska mysigt, men blandade känslor, jag har en riktigt dålig dag idag. Så det var lite jobbigt att träffa massa folk. Men mysigt att sitta och lyssna på musiken. Hela jag e nedstämmd idag, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag saknar mina barn så mycket... de fattas mig verkligen. Känslorna hittade fram på ett annat sätt idag än vad de gjort förut och det gör väldigt ont... 

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-16 18:35:03 följande:
    hej Emma!!Härligt o se att du haft det mysigt med din/a fam o vänner1Nu tycker du kanske jag är knäpp men ja e barnvagnstokig o då jag satt i tittade på vagnar på blocket kom jag o tänka på....undrar vad Emma hade för vagn7ar till Saga o max.Självklart behöver du ej svara.Var bar en fundering jaf fick...(som du ser finns ni med mej hela tiden...hiihih..)Kram på dej.
    Villken fin tanke och fråga! Jag e dock inte lika intresserad av barnvagnar. Där för fick barnens pappa välja när lilla Max skulle komma till värden. Vi hadde ett sparkapital just då. Så pengar var inga problem. Det blev en spliterny "emmajunga duo edge combi" tror jag den hette el nåt. En svartmetallic, vi visste inte då vad det skulle bli för kön.
    Den har även Saga använt. Men eftersom Max var två är när Saga kom så fixade mina föräldrar en dubbelvagn när vi låg på sjukhuset, också en emmaljuga, den var begagnad, men väldigt fin och bra, det var ställbart handtag på den. så jag som e så kort kunde ställa den efter min längd. Man kunnde även lägga ett barn och låta det andra sitta upp med hjälp av ryggstöden. Så jag lade in en extra lift i den till lilla lilla Saga i början.
    När Togge kom in i bilden så fixade han en till liten sulky. Max ville inte åka vagn längre och vi ville ha en lätt vagn att ta med när vi skulle åka bil tex. Den sulkyn finns på många bilder där huset fotograferats i media. Den står utanför huset till vänster om dörren. 
  • Ellan 76
    Emma en fråga: Du behöver givetvis inte svara om du inte vill. Funderade på ikväll när jag körde bil. Hade tyskan med sig några anhöriga eller vänner i rätten?
    Tänker på er och imorgon kommer det brinna 2 ljus här i fönstret. Samma ljus som brann när det hemska precis hade hänt. Många varma kramar till dig.
  • Pyret1982

Hej Emma!

Jag har läst din tråd i evigheter och velat säga något, men jag vet inte vad. Jag gråter ofta över det som hände dig och dina små. Det är så ofattbart!

Jag har själv två barn, en flicka och en pojke och det skulle lika gärna kunnat vara jag. Jag heter till och med Emma... Jag har sett dig på TV flera gånger och du verkar vara en underbar person. Stark, vacker, klok, omtänksam. Du är en av dem jag beundrar mest i hela världen. Sättet du hanterat hela situationen på är otroligt.

Du gick rakryggad genom en hemsk rättegång, öga mot öga med den person som tog dina finaste ifrån dig. Du har en enorm livsgnista, det riktigt lyser om dig. Jag förstår inte hur du gör.

Det som hänt er gör ont i hela min kropp och tårarna jag gråtit skulle kunna fylla ett halvt hav... Det är en stor sorg, trots att jag aldrig träffat varken dig eller barnen..

Allt kan sammanfattas som ett stort "Varför?"

Något jag måste fråga som känns viktigt är om det är okej att gå till graven med en blomma? Vi bor inte i Arboga, men vi åker förbi när vi ska till Sthlm.

Det skulle kännas väldigt fint och viktigt att få göra det...

Stor kram.

• emmy840508
    Ellan 76 skrev 2008-11-16 19:12:08 följande:
    Emma en fråga: Du behöver givetvis inte svara om du inte vill. Funderade på ikväll när jag körde bil. Hade tyskan med sig några anhöriga eller vänner i rätten? Tänker på er och imorgon kommer det brinna 2 ljus här i fönstret. Samma ljus som brann när det hemska precis hade hänt. Många varma kramar till dig.
    Tyskan hadde ingen där vad vi har hört något om. Några av hennes vänner kom till rätten och vittnade. Det var en av vännerna som gick fram till henne och ville ge henne en kram. Men vakterna stoppade henne. Tydligen var det en vän som lyckades ta sig förbi, o han hann visa sin vänskap i form av e kram.
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-16 18:48:16 följande:
    Hej igen allihopa! det blev inte soffan hela dagen som jag trott. Sambon drog iväg mig på en konsert här i stadens medborgarhus. Det var ganska mysigt, men blandade känslor, jag har en riktigt dålig dag idag. Så det var lite jobbigt att träffa massa folk. Men mysigt att sitta och lyssna på musiken. Hela jag e nedstämmd idag, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag saknar mina barn så mycket... de fattas mig verkligen. Känslorna hittade fram på ett annat sätt idag än vad de gjort förut och det gör väldigt ont... 
    Jag förstår att saknaden måste vara så enorm. Önskar så att jag kunnde ta en del av din smärta!
    Om man bara kunnde få det hemska ogjort, men det är juh tyvärr omöjligt!!! Gråter
Svar på tråden Mina två änglar