• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • AnnBrittS

Vill bara tala om att det går inte en dag utan att jag tänker på er.

• saga114

sänder en massa varma kramar och tankar till er.
    Finns här för dig om du behöver någon  att prata med... ibland kan det vara lättare att få prata med någon man inte känner.
    Tänker på dig..
    Kram Maria

• Froggis76

Kan inte förstå hur en människa kan vara så grym mot två oskyldiga barn. Två barn som knappt fått börja sitt liv och som hade hela livet framför sig.
    Men jag tror att Max och Saga finns någonstans, en vacker och rofylld plats där inget ont kan hända dem. Och att de ser på sin familj och är små skyddsänglar för den.
    Jag har själv förlorat ett barn, men min ängel hann inte ens se dagens ljus.
    Att få uppleva sina barn i livet, att se dem växa och bli speciella individer, och sedan bli utam dem på ett så grymt och obarmhärtigt sätt. Hur överlever man något sådant? Jag beundrar din styrka och Ni har funnits i mina tankar sen det uppdagades.

Massor av kramar och hopp om att din styrka att fortsätta kämpa finns kvar.

//Ängeln Robins mamma

• mim

Hej Emma.
    Vet du? det finns så många funderingar i mitt huvud om allt det som hänt er, hur ni orkar med den vanliga vardagen vad ni känner för den skyldige mm mm.
    Jag kan inte förstå hur man göra någon annan människa så fruktansvärt illa, vad man än har gjort eller kommer att göra så finns det ingen anledning att behöva beröva någon sina barn för de har inget ont gjort, Och du/ni kära starka Emma med familj har heller inget ont gjort..
    Jag beundrar eran styrka och erat mod. All lycka till er i framtiden. Många varma kramar

• Bellizzzzz

hellooo
    jag kan verkligen inte förstå hur något sådant kan hända att man vill göra illa andra personer men du finns i våra tankar och vi sänder massor av kramar till dig

//Puzzzzzzz

• Mamma Lotta

Som jag sagt förut så besitter du ett mod och en styrka som är helt otrolig men som nån sa man går vidare för att man måste...
    Att tvingas möta sina fasor varje dag måste ta oerhört på krafterna, men jag är övertygad om att med det stöd du har i dina nära och kära samt allmänheten i övrigt och också med tanke på din mognad kommer att överbygga de värsta rädslorna relativt snabbt, men allt har sin tid, men med de tankar och funderingar du ger utlopp för här så tror jag att du snart kommer att hitta tillbaka till Emma som jag nyss sa allt tar den tid det tar, man ska inte skynda på några processer...

Jag är övertygad om att detta är vad Max skulle säga och göra om han kunde....
    För min inre syn kan jag se hur Max klappar dig på kinden och säger tröstande; mamma du ska inte vara ledsen, jag tar hand om Saga och vi har inte ont längre, vi älskar dig med vet du, vi vet att du älskar oss och tänker på oss...men inte var orolig vi tar hand om varandra...

Life is what happends while making other plans...
  • kristallen

Vill bara komma in och ge dig en kram!

Tänker på er!

Älskar mina barn och mannen också
  • Saandraa

Kikar in idag också! jag följer dej och ger mitt stöd!

kram!

♥??? Isadora 070501 ???♥
  • Blackbutterfly

Jag tänker så mycket på er....Det är otroligt det du skriver...det rycker tag i mig och berör mig in i det djupaste...

MASSOR av kramar...

• Jasmina84

Gråter när jag läser SandraS dikt....

Jag gråter för Saga och Max.. jag gråter för Emma och hennes familj...jag gråter för alla de mammor och pappor som förlorar sina barn.
    Det ska inte vara meningen att föräldrar begraver sina barn, det är barnen som ska begrava oss när vi blir gamla.

Svar på tråden Mina två änglar