• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • nr3

jag vill bara krama om dig!tårarna forsar för er, för er sorg, för det ni har gått igenom och kommer gå igenom. det är så fruktansvärt, så vidrigt och så ofattbart det som hänt er.
    jag har inte heller orkat läsa allt som skrivits i tidningarna och lyssnat på allt som sagts på nyheterna.
    och när det är för tungt för oss utomstående att läsa och höra om detta, kan man ju bara undra hur vansinnigt ont det gör för er som stog dom så nära.
    och sörj du på ditt vis, det ska ingen annan människa lägga sig i!! och där förstår jag dig fullt ut, jag sörjer o gråter hellre ensam.
    hoppas ändå, att du kan få leva o må gott, och drömma vackra drömmar igen, trots det du gått igenom!!
    massor m varma tröstande styrkekramar!!

• nonayti

Hej Emma.
    tänkte skicka dig en länk där en mamma skriver och sjunger sånger till minne av hennes förlorade son lucas. Jag finner mycket tröst i dessa låtar.
    Min favorit är "ljuset inom dig"
    Jätte jätte jätte fin sång.

www.lealin.com/lucas/default2.asp&show=8

Kram Noura

• Hackades

Nonyati: Lyssnade lite på sångerna. Har själv inte förlorat något barn men som mamma känner jag verkligen djupt med alla som gjort det. Låtarna är så fina, men jag sitter på jobbet och var tvungen att sluta för klumpen värkte så i halsen och tårarna brände bakom ögonlocken. Ska lyssna mer när jag är ensam och kan släppa ut känslorna som kommer för man blir verkligen berörd.

• Mamma till Max och Celicia

Hej Emma. Du verkar vara en sån stark och fin människa, Nicklas oxå. Vet inte vad man skriver till en änglamamma... Dina barn ser så charmiga och söta ut på bilderna man sett. Har 2 jätte fina änglar i fönstret som håller i varsit ljus, den som jag ser som Saga håller i ett lila ljus och den som jag ser som Max håller i ett blått. Dom ljusen brinner var och varannan kväll. Jag måste fråga, är det ok att besöka deras grav? Har nämligen gjort det några gånger för att tända ljus och lämna lite saker... Hoppas verkligen inte det gör något. Jag sörjer dom väldigt mycket fast jag inte kände dom... Många styrke kramar till dig och Nicklas

• Alisa

Jag har också tänkt att det bara måste finnas något efter döden, även om jag inte är kristen i vanlig bemärkelse.
    För tanken på att jag inte ska få träffa min lille son igen eller att han är borta för alltid är outhärdlig..  Det bara måste gå. Och jag vill gärna att han har det bra.
    Det finns en bok som jag läst och gråtit floder till som heter "Sommarlandet".
    *kramar*

• s v e a

Hej Emma,

Jag finner inga ord. Vad ska man säga? Det ni varit med om är ju det hemskaste man kan tänka sig.
    Min man och jag har varit otroligt berörda av er historia och du är otroligt stark!

Jag tittar ofta på min son och tänker på hur lycklig jag är. OCh tänker på dig och det du varit med om. Och det får mig att ta tillvara på varje liten sekund med honom!

Dina barn har det säkert bra nu. Dom har ju varandra!

Många kramar

• emmy840508
    Armino skrev 2008-09-30 23:00:42 följande:
    Här är också en som tänker på dig och skickar allt menatlt stöd jag kan uppbåda! Min första tanke när jag läser vad du skrivit är att jag tycker att du är modig. Som skriver så öppet och tydligt om dina känslor. Jag vet inte om jag skulle kunna formulera mig så bra som du gör. Hur gör du för att bringa ordning i huvudet? Allt måste ju vara ett enda stort virrvarr?
    ja, hur gör jag får att skapa ordning i huvet? Jag pratar o pratar, skriver o upplever o kämpar att få reda på allt, lägga bit för bit av pusslet. Men framför allt delat med mig på alla sätt och vis av vad jag har i huvudet. Det har hjälpt mig enormt. Och på nåt sätt får jag ordning i mitt huvud av det. Jag e så tacksam för att jag hr så många som orkar lyssna o orkasr finnas vid min sida hela tiden.
  • grodanboll85
    emmy840508 skrev 2008-10-01 19:06:47 följande:
    ja, hur gör jag får att skapa ordning i huvet? Jag pratar o pratar, skriver o upplever o kämpar att få reda på allt, lägga bit för bit av pusslet. Men framför allt delat med mig på alla sätt och vis av vad jag har i huvudet. Det har hjälpt mig enormt. Och på nåt sätt får jag ordning i mitt huvud av det. Jag e så tacksam för att jag hr så många som orkar lyssna o orkasr finnas vid min sida hela tiden.
    De måste kännas skönt å veta att många av svenska folket tänker på dej å stöttar dej i detta. Måste ge dej en enorm kraft å styrka å orka gå vidare. Å du gör de för din egen skull & framför allt för dina älskade barn som är med dej hela tiden i ditt hjärta å du vet att de har varandra där i "sommarlandet" där de finns nu å väntar på dej när din dag är kommen om många många år men de kommer alltid vänta på dej deras älskade mamma.

Kram
Svar på tråden Mina två änglar