• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

men oj är det bara jag som skriver....
    Jag har iaf nu läst artikeln o kan bara beundra er vilken styrka vilken uuuuunderbart fin familj ni är!!
    När jag ser fotona på dej o dina barn syns exakt samma glädje o lycka i dina ögon som du även nu får då du talar om dem.Iaf det som jag sett av dej.
    Jag mäste ju säga att jag ej fattat att det finns risk för att monstret ska frias??!!alltså det finns ju bara ej på denna jord att så skulle vara fallet!!!
    ååååååååå blir såååå arg o upprörd då jag läste detta...
    Vet ej vad jag ska säga eller göra ang detta Emma,önskar så jag fick träffa dej o åtminstone kunna få ge dej en kram...JAg finns här o det vet du bara inboxa mej o ös ut om du känner att det skulle kunna vara till någon nytta.Lyssnar mer än gärna det vill jag att du ska veta och känna.
    Stor varm KRAM

• Mallan76

Men åh vad gulligt! Jag blir alldeles tårögd -vilket gott hjärta han hade! Tänk att han brydde sig om tomtens bebisar också. Roligt att få höra lite berättelser om dina fina barn. Kram

• Smurflovve

läste aftobladet idag, det stod så himla fint om dina barn! Blev tårögd av o läsa...kram*

• saj74

Hej hej. Idag när vi tände de första advents ljuset så blev de ända 3 ljus, för mina barn ville tända varsit för max o saga. dom frågar ofta om de hemska som hänt eftersom dom såg dina barn på mormor & morfars gata. skickar massor me styrke kramar till er nu Kraaam sara

• Mallan76

Jag hittar inte artikeln i Aftonbladet! Eller finns artikeln bara bara i pappersbilagan, ej på nätet?

• emmy840508

ååå. tack för dina fina ord! jag blir så glad när så många av er säger att det syns i mina ögon att jag älskar barnen. Glöden fanns där när de fanns, o den finns kvar idag när jag tänker på dom. Livet tillsammans med dom var helt underbart. Jag älskade att ta hand om dom, jag tyckte så mycket om att ge all kärlek jag bara kunde ge till de små liven. Men jag tänker inte ge upp, jag lever vidare, jag är så tacksam för att jag fick den chansen... så jag ska ta vara på den... jag ska leva med Max o Saga i mitt hjärta.

• JohannaMatt
    Mallan76 skrev 2008-11-30 18:52:47 följande:
    Jag hittar inte artikeln i Aftonbladet! Eller finns artikeln bara bara i pappersbilagan, ej på nätet?
    Bara i pappersbilagan än så länge...
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • rebeckaa

emma jag håller med ovanstående att det är kul att höra lite om dina barn, hur de var o vad de gjorde. kärt av max att ge tomten napparna till tomtebebisarna, så duktigt av han att sluta.

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-11-30 18:54:49 följande:
    ååå. tack för dina fina ord! jag blir så glad när så många av er säger att det syns i mina ögon att jag älskar barnen. Glöden fanns där när de fanns, o den finns kvar idag när jag tänker på dom. Livet tillsammans med dom var helt underbart. Jag älskade att ta hand om dom, jag tyckte så mycket om att ge all kärlek jag bara kunde ge till de små liven. Men jag tänker inte ge upp, jag lever vidare, jag är så tacksam för att jag fick den chansen... så jag ska ta vara på den... jag ska leva med Max o Saga i mitt hjärta.
    Emma,det är också på grund av detta, att man verkligen kan se hur älskade de var/är i livet som man kan känna en stor tröst. Att de inte kunde haft en bättre familj. De fick känna så mycket kärlek. Och ha världens bästa mamma. Och det har de fortfarande.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
Svar på tråden Mina två änglar