• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • JohannaMatt

Skulle jobbat i helgen, men nu har vinterinfluensan nått hem till oss.
    Tänker på er ändå.Hoppas ni har en skön helg. Kram//Johanna

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • ladysoul77

Jag tänker så ofta på dig, Emma. Det är så märkligt hur starkt man som helt utomstående reagerar på er tragedi. Man gråter tårar för dina fina barn fast man aldrig träffat dem, man ryser längs hela kroppen när man tänker på din förlust och din hemska upplevelse. Jag önskar jag fick ge dig en kram! Jag vill önska dig all lycka i framtiden. Många kramar Ida.

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-28 16:03:48 följande:
    Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....
    Så länge det känns rätt för dig, så ska du absolut göra det, det är ju också en ventilation!
    Ska absolut titta nästa söndag!
  • Humbla

Blir så glad över alla fina människor som skriver här inne till dig Emma!
    Jag tror inte att jag är ensam om att känna att du ger mig otroligt mycket genom att dela med dig av din glädje och din sorg, och framförallt dina minnen av barnen.
    I månader grät jag varje gång jag läste en artikel om er och barnen, för det gjorde och gör mig så fruktansvärt ont, men nu kan jag även le när jag tänker på dig och din underbara personlighet, bilder av barnen när dom matar änder, när saga kom in på toan till dig óch sa "bläj", hur fina dom var mot varandra, och även le när du berättar om dina helt enastående familj!

Jag vill gärna också passa på att hälsa så mycket till din mamma och pappa, har ju märkt att din mamma precis som din sambo valt att inte vara offentlig i press och tv, men jag har läst dina fina ord om henne, idas fina ord om henne, och läst de underbara texterna hon skrivit till barnen. Vill gärna säga till henne vilken underbar mormor och mamma hon är, för hon är fortfarande mormor, till de sötaste änglar som himlen har skådat.
    Och din pappa, vilken man, vilken far! Har som sagt märkt vilken underbar relation ni har, det sysn i tv:n, det skriks ut genom raderna i artiklar, och det märks i det du berättar.
    Jag är full av beundran och önskar dem allt gott! Vill också skicka massa styrkekramar till dem inför rättegången.

Skickar en stor styrke kram till dig också Emma, mina tankar är hos dig och barnen ikväll som alla andra kvällar.

• Lingonflickan

Åh, jag önskar det fanns något man kunde göra. Jag hoppas att de ska se hur viktigt ditt minne är i sammanhanget och döma som tingsrätten. Jag tycker det borde vara helt avgörande, du är ju ögonvittne, vad kan slå det?? Tänk om det kunde erkänna... för barnens skull. Det är min allra innersta önskan för även om det skulle göra ont för dig att höra skulle det ge dig en viktig pusselbit som jag tror fattas. Scenario: samma dom förkunnas, hon bryter ihop och berättar allt. Inte nödvändigtvis för rätten men för er.

• Tibertius

Hej Emma.

Vill bara säga trevlig helg! Hoppas den blir bra.

Natti, natti till alla små änglar och till alla här inne..

• Anna73

Hugo fyllde 2 år i onsdags,,,jag är säker på att han bjöd Saga och Max på smaskig tårta där uppe och att dom lekte och hade jättekul....

Tror inte ni det???

Hjärtekramar Anna

• Tibertius

Hej Emma,

Hoppas din helg har varit bra. Har tänkt mycket på dig och din familj idag när det är första advent. Sitter här med min 3,5 åring som vaknade upp i dag med halsont och feber.

Hoppas du laddar batterierna ordentligt nu tar det lungt och lyssnar på din kropp & själ.

Vi är så många som är med dig och försöker stötta dig inför kommande prövningar!

Kram

• Tibertius
    Anna73 skrev 2008-11-30 11:55:47 följande:
    Hugo fyllde 2 år i onsdags,,,jag är säker på att han bjöd Saga och Max på smaskig tårta där uppe och att dom lekte och hade jättekul....Tror inte ni det???Hjärtekramar Anna
    Åh, det är klart att de äter tårta och har det bra!

kram
Svar på tråden Mina två änglar